Volkswagen Passat GTE już w Polsce

U wybranych dealerów Volkswagena można zamawiać Passata w wersji GTE, czyli z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o łącznej mocy 218 KM i o zasięgu do 50 km w trybie elektrycznym.

Passat GTE wyposażany jest w 1,4-litrowy silnik TSI o mocy 115 kW/156 KM oraz w silnik elektryczny osiągający moc 85 kW/115 KM. Obydwie jednostki zapewniają łączną moc 160 kW/218 KM.

Połączenie doładowanego silnika benzynowego, wyposażonego w bezpośredni wtrysk benzyny (TSI), z silnikiem elektrycznym sprzyja efektywności pracy obydwu jednostek oraz służy środowisku. Passat GTE oferowany jest tylko ze skrzynią biegów DSG.

Akumulator litowo-jonowy, zaopatrujący silnik elektryczny w prąd, jest ładowany podczas jazdy, poprzez między innymi odzysk energii hamowania. Akumulator można także ładować z domowego gniazdka za pomocą kabla. Czas ładowania z sieci o napięciu 230 V wynosi 4 godziny i 15 minut, a z sieci o napięciu 360 V (za pomocą tzw. Wallboxa) - tylko 2 godziny i 30 minut.

W trybie wyłącznie elektrycznym Passat GTE jest w stanie pokonać dystans do 50 km. Z pełnym 50-litrowym zbiornikiem benzyny oraz z naładowanym akumulatorem zasięg auta wynosi ponad 1100 km.

Reklama

Z zewnątrz Passata GTE można rozpoznać przede wszystkim po diodowych światłach do jazdy dziennej w kształcie litery C oraz po niebieskiej listwie na osłonie chłodnicy sięgającej aż do reflektorów. Także wewnątrz znajdują się elementy charakterystyczne dla modeli GTE, jak wskaźnik informujący o przepływie energii oraz system multimedialny, którego menu wzbogacono o funkcje odnoszące się do zespołu napędowego, a także odpowiednie wskaźniki.

Mimo iż Passat GTE jest seryjnie bogato wyposażony, długa lista opcji pozwala kupującym bardzo mocno zindywidualizować auto. Uwagę warto zwrócić na atrakcyjny Pakiet Bussines, który zawiera reflektory LED Top, system nawigacji satelitarnej "Discover Media", system aktywnych reflektorów Dynamic Light Assist oraz system rozpoznawania znaków drogowych.

Wiele funkcji Passata GTE można obsługiwać i kontrolować przy pomocy smartfona, korzystając z aplikacji "Car-Net e-Remote". Zalicza się do nich m.in. możliwość ładowania akumulatora, aktywowanie klimatyzacji czy też wskazanie ostatniej pozycji parkowania. Passat GTE w wersji sedan kosztuje 173 490 zł, a w wersji Variant - czyli kombi - o 3000 zł więcej.

Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen Passat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy