Reklama

Volkswagen ID.4 już w polskich salonach. Znamy ceny!

Volkswagen podkręca tempo swojej elektrycznej ofensywy. Po ID.3, do salonów wjeżdża właśnie kompaktowy suv - Volkswagen ID.4. Samochód można już zamawiać. Polskie ceny startują od 156 390 zł!

ID.4 jest drugim modelem Volkswagena, w którego konstrukcji wykorzystano nową platformę podłogową MEB. Samochód w podstawowej wersji - Pure - dostępny jest od 156 390 złotych. Bazowy model z akumulatorem Pure wyposażony został m.in. w system nawigacji satelitarnej Discover Pro. Auto w tej wersji zapewnia zasięg wynoszący do 346 km (wg WLTP) oraz możliwość ładowania z mocą do 50 kW. Topowa odmiana - Pro Performance Max - oferująca standardowo m.in.: wyświetlacz head-up wykorzystujący technologię rozszerzonej rzeczywistości czy panoramiczne okno dachowe, dostępna jest za 253 190 złotych.

Reklama

W wersji Pure, ID.4 z akumulatorem o pojemności energetycznej 52 kWh, który zapewnia zasięg do 346 km (wg WLTP), jest dostępny w trzech odmianach - podstawowej  (156 390 zł) oraz City (170 990 zł) i Style (188 090 zł). Analogiczne odmiany dostępne są także dla ID.4 z akumulatorem Pure Performance. Ten pozwala osiągać setkę w 9 sekund zamiast - jak ma to miejsce w wersji Pure - 10,9 s. Ceny to odpowiednio: 162 790 zł (Pure Performance), 177 390 zł (Pure Performance City) oraz 194 490 zł (Pure Performance Style). W wyposażeniu seryjnym ID.4 Pure Style i Pure Performance Style znajdują się m.in.: reflektory LED Matrix, klimatyzacja trójstrefowa, kamera cofania, system nawigacyjny Discover Pro, podgrzewane fotele z przodu i kierownica, po 2 porty USB-C z przodu i z tyłu.

Volkswagen ID.4 z akumulatorem Pro Performance o pojemności energetycznej 77 kWh, który gwarantuje zasięg do 523 km (wg WLTP) i zapewnia przyspieszenie w 8,5 s. do 100 km/h, oferowany jest w wersjach: podstawowej, Life, Business, Family, Tech i Max. Ceny zaczynają się od 190 890 zł za model podstawowy i kończą na 253 190 zł za wersję Max. W wyposażeniu dwóch ostatnich wersji znajduje się m.in. wyświetlacz Head Up Display, który oferuje obraz w rozszerzonej rzeczywistości. W polu widzenia kierowcy dynamicznie wyświetla on wybrane symbole i łączy je z rzeczywistym ukształtowaniem terenu. Przykład? Strzałki sygnalizujące skręt w nawigacji pojawiają się w polu widzenia kierowcy w odległości dziesięciu metrów od siebie i dopasowują do przebiegu trasy.

W późniejszym terminie do oferty ID.4 dołączy także wariant z akumulatorem Pro.

Volkswagen ID.4 jest dostępny z trzema silnikami do wyboru - o mocy 148 KM, 170 KM lub 204 KM w zależności od wersji akumulatora. Prędkość maksymalna samochodu jest elektronicznie ograniczona do 160 km/h. Model dostępny jest w siedmiu wariantach kolorystycznych (w wersjach z czarnym dachem lub z dachem w kolorze nadwozia). Klient może wybrać jeden z trzech typów tapicerki i wyselekcjonować preferowany rodzaj felgi (od 18 do 21 cali). Na liście opcjonalnych elementów wyposażania znaleźć można m.in.: pompę ciepła, hak holowniczy czy zewnętrzny pakiet stylistyczny.

Wkrótce do oferty ID.4 dołączy topowy model z napędem na cztery koła - ID.4 GTX.

Produkcja seryjna ID.4 w zakładach w Zwickau (Niemcy), Anting i Foshan (w Chinach) już się rozpoczęła. Fabryki w Chattanooga (USA) i w Emden (Niemcy) rozpoczną produkcję elektrycznego SUV-a w 2022 roku. Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży ID.4 Volkswagen podkreśla swoje ambicje, aby zostać liderem rynku samochodów elektrycznych na świecie. Do 2023 roku marka zainwestuje w tym celu ponad 11 miliardów euro. Do 2025 roku Volkswagen zamierza produkować 1,5 miliona samochodów elektrycznych rocznie.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje