Toyota lepsza od Volkswagena! Zgadzasz się z tym?

Konkurencja może być pełna obaw. Wygląda na to, że przedstawiciele Toyoty wzięli na cel rynki Starego Kontynentu. Rekordowe wyniki sprzedaży zanotowano m.in. w Polsce!

Toyota corolla
Toyota corollaInformacja prasowa (moto)

W zeszłym roku w salonach japońskiego producenta pojawiły się dwa gruntownie zmodernizowane modele Aygo i Yaris. Wcześniej, w 2013, na rynku zadebiutowały też kolejne generacje Aurisa, Corolli i RAV4. Dzięki temu producent z Kraju Kwitnącej Wiśni może się obecnie pochwalić najświeższą gamą modelową na rynku. Takie podejście nie pozostało bez wpływu na statystyki sprzedaży.

W minionych dwunastu miesiącach Toyota sprzedała w naszym kraju 30 626 samochodów zajmując drugie miejsce na liście najchętniej wybieranych przez klientów marek.

Lepsze wyniki notuje jedynie Skoda - Japończycy wyprzedzili m.in. sklasyfikowanego na trzeciej pozycji Volkswagena i posiadają już 9,4 proc. udział w polskim rynku. Warto dodać, że w porównaniu z sytuacją sprzed dwóch lat, sprzedaż aut ze znaczkiem Toyoty zwiększyła się o 31 proc! To już trzeci rok z rzędu, w czasie którego firma notuje rekordowe wzrosty sprzedaży.

Agresywna kampania reklamowa, skierowana również do klientów flotowych, przyniosła też efekt w postaci zdecydowanego wzrostu zainteresowania pojazdami hybrydowymi. W modelu Auris samochody wyposażone w ten rodzaj napędu stanowią już 20 proc. ogółu sprzedaży. Na tle roku 2013 sprzedaż hybrydowych aut ze znaczkiem Toyoty wzrosła o rekordowe 65 proc.

Polacy zapałali szczególną miłością do modeli Auris (8702 sprzedane egzemplarze), Yaris (8306 sprzedane egzemplarze) i RAV4 (3995 sprzedanych egzemplarzy). W pierwszej piątce najczęściej wybieranych Toyot znalazły się też: Toyota Avensis (3606 sprzedanych egzemplarzy) i Toyota Corolla (3307 sprzedanych egzemplarzy). Ta ostatnia była w zeszłym roku najlepiej sprzedającym się sedanem na polskim rynku.

Warto pamiętać, że wg najnowszych danych, przeszło 62 proc. całości rynku motoryzacyjnego w Polsce stanowią klienci flotowi. Trzeba jednak przyznać, japońska marka cieszy się też dużym powodzeniem wśród klientów indywidualnych. W tym segmencie rynku marka również uplasowała się na drugim miejscu ogólnego zestawienia (za Skodą), wyprzedzając kolejno: Opla, Volkswagena i Kię. Szczególnym powodzeniem cieszy się model Auris, który jest obecnie najchętniej kupowanym przez klientów indywidualnych kompaktowym hatchbackiem w Polsce.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas