Toyota idzie z prądem. Sprzedała już 11,45 mln hybryd!

Toyota jest dziś niekwestionowanym liderem w produkcji samochodów hybrydowych. Tylko w zeszłym roku Japończycy sprzedali aż 1,52 mln takich pojazdów.

Toyota to wiodący producent samochodów hybrydowych
Toyota to wiodący producent samochodów hybrydowychGetty Images

1,5 miliona hybryd dostarczonych klientom w jednym roku to jeden z celów założonych w strategii Toyota Environmental Challenge 2050. Jego osiągnięcie zakładano do roku 20. W rzeczywistości udało się to osiągnąć na trzy lata przed wyznaczonym terminem.

Łącznie, przez 20 lat, które dzielą nas od premiery pierwszej generacji Priusa, Toyota sprzedała w skali świata 11,45 mln samochodów hybrydowych. W opinii Japończyków przełożyło się na redukcję emisji CO2 o 85 milionów ton w porównaniu do sytuacji, gdyby wszystkie te samochody miały konwencjonalne silniki spalinowe.

“Wystarczyło tylko 20 lat, aby sprzedaż zelektryfikowanych samochodów wzrosła z 500 aut rocznie w jednym kraju do 1,5 miliona pojazdów w ponad 90 krajach" - powiedział Shigeki Terashi, wiceprezydent Toyota Motor Corporation.

Przez 20 lat od premiery Priusa - pierwszego masowo produkowanego samochodu hybrydowego - inżynierowie Toyoty nieustannie pracowali nad rozwijaniem technologii zelektryfikowanych napędów. W 2014 roku zadebiutowała Toyota Mirai, samochód elektryczny na wodorowe ogniwa paliwowe. Dwa lata później w salonach pojawił się Prius czwartej generacji, a w 2017 roku Toyota rozpoczęła sprzedaż Priusa Plug-in Hybrid drugiej generacji.

Firma zamierza w szybkim tempie rozszerzyć gamę zelektryfikowanych samochodów oraz wybór alternatywnych napędów. W 2020 roku Toyota planuje rozpocząć masową produkcję samochodów elektrycznych na baterie - najpierw w Chinach i Indiach, następnie w Japonii, Europie i Stanach Zjednoczonych. Na początku przyszłej dekady firma wprowadzi na rynek 10 modeli elektrycznych zasilanych bateriami, zaś począwszy od 2025 roku każdy model Toyoty będzie zelektryfikowany lub będzie miał przynajmniej jeden alternatywny napęd w cenniku

PR

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas