To już koniec tanich aut?!
Polacy przestali sprowadzać do Polski samochody używane.
Powodem spadku importu nie jest jednak nasycenie rynku, ale spadek wartości złotówki, który przyczynił się do znacznego wzrostu cen aut używanych. W efekcie do Polski przywożono głównie auta najstarsze, a tym samym, najtańsze.
W styczniu Polacy sprowadzili "zaledwie" 44 tys. 199 takich samochodów, o ponad 41 proc. mniej niż w grudniu oraz o 36,4 proc. mniej niż styczniu roku ubiegłego - podał IBRM Samar.
Główną przyczyną znaczącego spadku prywatnego importu był słabnący złoty. Rosnące ceny spowodowały, że udział samochodów najstarszych, eksploatowanych ponad 10 lat, wzrósł na koniec stycznia do niemal 48 proc. (44 proc. na koniec ubiegłego roku).
Nadal najpopularniejszą marką wśród sprowadzonych aut używanych pozostaje Volkswagen. W styczniu 2009 roku sprowadzono do kraju ponad 8,11 tys. samochodów tego producenta, o 43,6 proc. mniej niż rok wcześniej.
Dalsze miejsca zajmują: Opel, Ford, Renault, Audi, SEAT, Mercedes, BMW, Peugeot i Mazda.