Sprzedażowe hity europejskich dróg. Masz jedno z tych aut?
Znamy już listę najczęściej kupowanych nowych samochodów na Starym Kontynencie w 2018 roku. Czy się to komuś podoba czy nie, Europa pozostaje domeną Volkswagena.
Numerem 1 na liście jest Volkswagen Golf. W ubiegłym roku na kompaktowe auto z Wolfsburga zdecydowało się blisko 503 tys. europejskich nabywców. To o 8 proc. mniej niż na koniec roku 2017. Popularność i tak uznać trzeba za rekordową, jeśli weźmiemy pod uwagę, że jego obecne wcielenie oferowane jest w salonach od 2012 roku.
Powody do radości mają też Francuzi. Z danych branżowego serwisu analitycznego "Focus2Move" wynika, że drugim najchętniej kupowanym autem w Europie było w ubiegłym roku Renault Clio (ponad 365,5 tys. egzemplarzy, -0,7 proc. rok do roku). Samochód, który podobnie jak Golf, doczeka się wkrótce kolejnej generacji, o ponad 52 tys. egzemplarzy wyprzedził - trzeciego w zestawieniu - Volkswagena Polo (313 tys. rejestracji, +5,3 proc. rok do roku).
Za podium, z dość dużą stratą do liderującej trójki, uplasował się Ford Fiesta. Wynik 274,5 tys. rejestracji to jednak o 4,5 proc. więcej niż na koniec roku 2017.
Pierwszą piątkę, z dorobkiem blisko 258,5 tys. sprzedanych egzemplarzy (+4,8 proc.), zamyka kolejny Volkswagen - model Tiguan. Auto z Wolfsburga jest obecnie najlepiej sprzedającym się SUVem na Startym Kontynencie.
6. pozycja przypadła jednemu z głównych rywali Tiguana - Nissanowi Qashqai. W ubiegłym roku na produkowanego w Wielkiej Brytanii crossovera zdecydowało się 252,7 tys. europejskich nabywców (-7,0 proc.).
Miejsce 7. zajmuje eksportowy hit z Mlada Boleslav - Octavia. Na europejskie drogi trafiło w ubiegłym roku ponad 240,6 tys. egzemplarzy najlepiej sprzedającej się Skoda w historii (-1,0 proc.).
Dalej uplasował się pierwszy z popularnych modeli PSA - Peugeot 208 (235,3 tys. rejestracji, -5,2 proc. rok do roku).
Numer 9. wśród najchętniej kupowanych aut na Starym Kontynencie to - uwaga - Dacia Sandero! Producent mówić może o ogromnym sukcesie. Blisko 225,3 tys. dostarczonych do nabywców egzemplarzy to o 3,7 proc. więcej niż przed rokiem. Sandero awansowało do zestawienia "top ten" z 13. pozycji, jaką zajęło w ubiegłym roku. W tym miejscu wypada jeszcze dodać, że na 17. miejscu tegorocznego zestawienia sklasyfikowano Dacię Duster z wynikiem 192,2 tys. rejestracji (+15,3 proc!).
Pierwszą dziesiątkę najchętniej kupowanych nowych aut w Europie zamyka Opel Corsa. Wynik niespełna 223 tys. egzemplarzy oznacza spadek popytu na ten model o 7,7 proc.
PR