Najchętniej kupowane maluchy? Auto z Polski w światowej czołówce!

Klienci coraz rzadziej zwracają się w stronę aut segmentu A. W skali świata zainteresowanie nimi spadło w ostatnim roku o 7,5 proc. W stosunku do roku 2014 segment skurczył się aż o 1/4!

Maruti Alto
Maruti AltoInformacja prasowa (moto)

W ubiegłym roku, w skali świata, zarejestrowano ponad 4,3 mln aut pozycjonowanych w segmencie A. Największym producentem okazało się być Maruti. Indyjska marka sprzedała ponad 501 tys. takich samochodów (-6,0 proc. rok do roku).

Drugie miejsce zajmuje Suzuki z wynikiem niemal 457 tys. rejestracji. Oznacza to, że Japończycy poprawili swój ubiegłoroczny rezultat o 0,6 proc.

Najniższy stopień podium zajmuje, należąca do Toyoty, marka Daihatsu. Wynik 456 tys. rejestracji jest o 22,6 proc. słabszy niż przed rokiem.

Patrząc z polskiej perspektywy pocieszającym może być fakt, że - zdaniem branżowego Focus2Move - nr 4. na światowej liście zajmuje Fiat. Agencja analityczna mówi o wyniku 373 tys. rejestracji (-14,4 proc. rok do roku). W pierwszej piątce znalazł się jeszcze Hyundai (328 tys. rejestracji, -12,4 proc. rok do roku).

Podział na poszczególne modele również prezentuje się interesująco. Najlepiej sprzedającym się autem segmentu A był w ubiegłym roku Maruti Alto (241 596 rejestracji, -8,9 proc. rok do roku). Miejsce nr 2. zajął... Ford Ka. Na pojazd amerykańskiej marki zdecydować się miało 187 tys. nabywców, +6,7 rok do roku).

Abarth 595CINTERIA.PL

Trzeci stopień podium zajmuje - produkowany w Polsce - Fiat 500. Zdaniem Focus2Move na nową "pięćsetkę" zdecydowało się w ubiegłym roku 177 tys. nabywców. Dane kontrastują jednak z oficjalnym bilansem produkcyjnym polskiej fabryki w Tychach. Wg niego w ubiegłym roku z taśmy zjechało dokładnie 211 073 egzemplarzy Fiatów 500 i Abarth. Wygląda więc na to, że albo dane Focus2Move (obejmujące ponad 300 źródeł) nie są pełne, albo ponad 30 tys. w wyprodukowanych w ubiegłym roku "pięćsetek" wciąż zalega na placach importerów.

W pierwszej piątce najchętniej kupowanych aut segmentu A znajdziemy też inny model Fiata - sklasyfikowaną na 5. pozycji Pandę (171 tys. rejestracji, -11,6 proc. rok do roku). Miejsce nr 4. - z wynikiem 173 tys. rejestracji (-6,6 proc.) - zajmuje Hyundai Grand i10.

oprac. PR

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas