Skoda Octavia po liftingu ma już polskie ceny. W cztery lata sporo podrożała
Skoda Octavia po modernizacji wjeżdża do salonów i doczekała się nowym polskich cen. Ile kosztuje w nadwoziu liftback, a ile w wersji kombi? Wiemy już wszystko. Niestety, cztery lata temu, gdy Octavia obecnej generacji wchodziła na rynek, takie ceny nikomu się nie śniły.
Kilka tygodni po światowej premierze odświeżonego czeskiego bestsellera importer opublikował polskie ceny i otworzył zamówienia. Nowa Skoda Octavia po faceliftingu jest już dostępna w oficjalnej sprzedaży. Co wiemy o nowym modelu?
Nowa Skoda Octavia po faceliftingu w gruncie rzeczy z zewnątrz różni się tylko detalami - pojawiła się nowa sygnatura LED, odświeżone tylne światła, kilka nowych wzorów felg (od 16 do 19-calowych), a także przeprojektowane zderzaki przez które auto wydłużyło się o 9 mm oraz zmieniona czcionka napisu “SKODA" na klapie bagażnika. W kabinie pojawił się większy ekran systemu multimedialnego (do 13 cali), a odblaskowe elementy zastąpiono matowymi.
W momencie ogłoszenia cennika kompaktowa nowość z Mlada Boleslav debiutuje w dwóch wersjach nadwozia - Liftback oraz Combi - a także w dwóch wersjach wyposażenia - Selection i Sportline. W późniejszym czasie oferta wzbogaci się o tańszą odmianę "Essence" i topowy wariant "RS".
Na chwilę obecną klienci mają do wyboru pięć wariantów silnikowych - cztery benzynowe (1.5 TSI i 1.5 TSI mHEV - 115 KM lub 150 KM) i jeden wysokoprężny (2.0 TDI - 150 KM). Silniki dostępne są z manualną skrzynią biegów lub automatyczną, 7-stopniową przekładnią DSG. Docelowo w ofercie pojawić się ma także mocniejszy motor benzynowy 2.0 TSI (204 KM i 265 KM) oraz słabszy, 115-konny diesel.
Skoda Octavia po liftingu jest w standardzie bogato wyposażona. W egzemplarzach od wersji wyposażenia "Selection" w cenie otrzymujemy masę dodatków tj.
- Smartlink - połączenie bezprzewodowe dla urządzeń Apple iOS
- Usługa Care Connect - 3 lata
- Tylne światła TOP LED z dynamicznymi kierunkowskazami
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Kamera cofania
- Bezdotykowo otwierana elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika
- 4x gniazdo USB-C z szybkim ładowaniem 45W (2x z przodu, 2 x z tyłu), 1x w lusterku wstecznym
- Bluetooth Plus (Phone Box - indukcyjna ładowarka smartfona)
- Virtual Cockpit 10"- cyfrowy zestaw wskaźników
- Infotainment 10" - wyświetlacz systemu multimedialnego
- Podgrzewane fotele przednie
- Skórzana 2-ramienna kierownica wielofunkcyjna (z manetkami dla DSG)
- Obręcze kół ze stopów lekkich Rotare Aero 17"
- Alarm Kessy Full - bezkluczykowy system obsługi samochodu
- Pakiet CHROM - chromowana listwa wokół krawędzi okien bocznych + chromowana ramka grilla
W droższych wariantach "Sportline" nowa Skoda Octavia posiada dodatkowo na liście wyposażenia standardowego:
- Reflektory TOP LED Matrix
- Przednie światła przeciwmgłowe LED z funkcją CORNER
- Spryskiwacze rekflektorów przednich
- Obręcze kół ze stopów lekkich Vega Aero Black 18"
- Zewnętrzne lusterka w kolorze czarnym
- Automatycznie przyciemniające się lusterko po stronie kierowcy
- Progresywny układ kierowniczy
- Sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm
- Sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami
- Skórzaną sportową 3-ramienną kierownicę wielofunkcyjną (z manetkami dla DSG)
- Aluminiowe nakładki na pedały
- Elementy stylistyczne Sportline
- Driving Mode Select - wybór profilu jazdy
Obydwie wersje wyposażenia można dodatkowo wzbogacić o liczne pakiety Assited Drive, Peformance, Winter, Light & View, Infotainment czy Family, Comfort i Simply Clever. Przy konfiguracji auta w wersji "Selection" klienci decydują także o wyborze tapicerki. Domyślny motyw kabiny to Loft, jednak opcjonalnie dostępne są także Lodge (1900 zł), Lounge (7500 zł) oraz Suite Black i Suite Cognac (16 800 zł). Dla wersji "Selection" i "Sportline" domyślnym kolorem nadwozia jest z kolei błękitny "Energy". Pozostałe 7 kolorów nadwozia, z wyjątkiem białego "Candy", wymagają dopłaty w wysokości 2650 zł. Zielony kolor "Mamba" jest zarezerwowany wyłącznie dla sportowych wersji RS.
Cennik modelu Octavia w nadwoziu Liftback otwiera wersja 1.5 TSI (115 KM) z 6-biegową skrzynią manualną. Za wariant w wersji wyposażenia "Selection" zapłacimy dziś co najmniej 125 800 zł (Liftback) lub 129 200 zł (Combi). Mocniejszy "benzyniak" o mocy 150 KM z 6-biegową skrzynią ręczną to wydatek rzędu co najmniej 134 500 zł (Liftback) lub 137 900 zł (Combi). Za egzemplarz z 2-litrowym dieslem (150 KM) i automatyczną przekładnią trzeba przygotować przynajmniej 155 100 zł (Liftback) lub 158 500 zł (Combi).
Cztery lata temu, gdy czwarta generacja Octavii wchodziła na rynek, ceny wersji Liftback w wersji wyposażenia "Active" z benzynowym silnikiem 1.0 TSI (110 KM) i 6-biegowym manualem startowały od 82 200 zł. Mocniejsza, 150-konna benzyna w wydaniu "Ambition" z 6-biegową skrzynią ręczną była dostępna od 95 750 zł. Z kolei 150-konny diesel z przekładnią DSG, startował od wersji "Ambition" za 116 100 zł.
Podobnie do oferowanej dziś wersji "Selection" wyposażone były kiedyś egzemplarze w wersji "Style". Wówczas benzyniak o mocy 150 KM z 6-biegową skrzynią manualną startował od 104 700 zł - czyli był o całe 21 000 zł tańszy. Nafaszerowany wyposażeniem 2-litrowy diesel z DSG (150 KM) kosztował od 126 060 zł. W tym momencie to wydatek rzędu co najmniej 155 100 zł.
Skoda Octavia nie jest wyjątkiem. W ostatnich latach podwyżki rzędu kilkudziesięciu tys. zł dotknęły wszystkie modele, niezależnie od marki i producenta.