Rekordowa sprzedaż Nissana w Europie w 2015 roku
W 2015 roku Nissan sprzedał w Europie rekordową liczbę 715 623 samochodów osobowych i dostawczych, utrzymując osiągnięty rok wcześniej 4-procentowy udział w rynku.
Nissan jest liderem wśród marek azjatyckich w krajach Unii Europejskiej - od stycznia do grudnia nabywców znalazły tam 539 982 samochody osobowe, o 16,8% więcej, niż w roku 2014, co stanowi jeden z najwyższych wzrostów na rynku.
Do zwiększenia sprzedaży produktów marki w Europie przyczyniła się nieustannie rosnąca popularność modeli Qashqai, Juke oraz X‑Trail. W przypadku każdego z nich wyniki sprzedaży były jeszcze lepsze niż w 2014 roku. Stały wzrost odnotowuje także produkowany w barcelońskiej fabryce Nissan Pulsar, którego sprzedaż zwiększyła się o 50% w porównaniu z 2014 rokiem.
Nissan Qashqai w 2015 roku znalazł ponad 232 000 klientów. O jego popularności świadczy też dynamika sprzedaży, wynosząca aż 14% rok do roku.
Nissan LEAF pozostaje najpopularniejszym samochodem elektrycznym na świecie. W samej Europie sprzedano ponad 15 600 tych pojazdów, podobnie jak w roku 2014. Do europejskich salonów sprzedaży trafi wkrótce nowy LEAF 30 kWh, który zapewni klientom zasięg zwiększony o 26%.
Guillaume Cartier, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Nissan Europe, powiedział: Aktualna oferta modeli marki Nissan jest bardziej spójna i atrakcyjniejsza niż kiedykolwiek w dotychczasowej historii firmy. Podejmując inicjatywę obietnicy dla klienta i wprowadzając najnowocześniejsze technologie, zrywamy z ograniczeniami i staramy się zapewnić naszym klientom jeszcze większy wybór, jeszcze korzystniejszą ofertę oraz jeszcze bardziej innowacyjne i atrakcyjne produkty.
Fabryka Nissana w Sunderland już szósty raz z rzędu wyprodukowała ponad 400 000 pojazdów w ciągu roku, co umacnia jej pozycję jako najwydajniejszego zakładu w brytyjskiej branży motoryzacyjnej.