Popularność SUV-ów nigdy nie była tak duża!
Czegoś takiego na Startym Kontynencie jeszcze nie było. W październiku europejscy nabywcy kupili ponad 484 tys. suvów. To aż o 22 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Pierwszy raz w historii europejskiego rynku udział tego typu pojazdów w ogóle rejestracji sięgnął - uwaga - 40 proc!
Liderem europejskiego rynku suvów jest obecnie Volkswagen Tiguan. W październiku zdecydowało się na niego 18,45 tys. nabywców, czyli o ponad 22 proc. więcej niż w ubiegłym roku.
Drugie miejsce zajmuje Renault Captur z wynikiem 17,85 tys. rejestracji (wzrost o ponad 44 proc.). Na trzeciej pozycji plasuje się Nissan Qashqai, na którego zdecydowało się ponad 16,65 tys. klientów. Również w jego przypadku wzrost popytu sięgnął rekordowych 44 proc.
Zaraz za podium, z symboliczną stratą do Qashqaia, znajdziemy Volkswagena T-Roca. W październiku dealerzy niemieckiej marki dostarczyli nabywcom ponad 16,55 tys. egzemplarzy, czyli o przeszło 41 proc. więcej niż przed rokiem.
Piątkę najlepiej sprzedających się suvów w Europie zamyka obecnie bestseller z Rumunii - Dacia Duster. Na ten model zdecydowało się w październiku ponad 15,99 tys. nabywców, czyli o 42 proc. więcej w stosunku rok do roku!
Miano najlepiej sprzedającego się nowego auta na Starym Kontynencie w dalszym ciągu dzierży Volkswagen Golf. Chociaż producent z Wolfsburga zaprezentował już następcę obecnie produkowanej generacji, ponad 34,36 tys. dostarczonych egzemplarzy świadczy o wzroście popytu o około 6 proc. Drugie miejsce zajmuje Renault Clio. 19,57 tys. rejestracji oznacza jednak słabnące zainteresowanie nabywców. W ubiegłym roku wynik był o ponad 17 proc. lepszy. Blisko 8 proc. nabywców stracił również - sklasyfikowany na 3. pozycji - Volkswagen Polo. W październiku na ten model zdecydowało się 18,54 tys. europejskich nabywców.