Polacy coraz bardziej doceniają Infiniti
To był bardzo dobry rok dla polskiego oddziału Infiniti. Japończycy sprzedali w naszym kraju 781 aut, czyli o blisko 45 proc. więcej niż dwa lata temu. Do świetny wynik, biorąc pod uwagę, że cały segment premium wzrósł o 23 proc.
Średnia wieku nabywcy samochodu japońskiej marki jest najniższa w segmencie. Zdaniem Grzegorza Szczypiora to wynik "poszukiwania przez młodych klientów nowatorskiego designu, dzięki któremu lepiej mogą oni wyrazić swoją osobowość".
Pierwszą trójkę najpopularniejszych modeli Infiniti w Polsce tworzą: Q50 (z udziałem wynoszącym 29,9 proc.), Q30 (25,9 proc. udziału) i model QX70, którego udział w strukturze sprzedaży wyniósł 19,4 proc.
Interesującą wydaje się analiza preferencji polskich nabywców Infiniti odnośnie wersji silnikowych. Drastycznie zmalał udział samochodów z silnikami Diesla (z 37,8 proc. w roku 2016 do 21,9 proc w 2017). Od tej reguły znalazł się jednak wyjątek. W przypadku kompaktowego crossovera QX30 udział diesli wyniósł aż 57,5 proc. To o tyle zaskakujące, że oferowany w tym modelu silnik o pojemności 2,2 litra objęty jest najwyższą stawką podatku akcyzowego, co nie pozostaje bez wpływu na cenę auta.
Klienci japońskiej marki coraz mocniej zwracają się jednak w kierunku hybryd. W przypadku limuzyny Q70 aż 73 proc. sprzedanych samochodów miało napęd hybrydowy, zaś w przypadku sedana Q50 - drugiego z modeli Infiniti oferowanych z układem Direct Response Hybrid - udział ten wyniósł 41,6 proc.