Peugeot 308 SW już w salonach. Znamy ceny!

Do polskich salonów trafia właśnie nowy Peugeot 308 w wersji SW. Ile zapłacić trzeba będzie za francuskiego rywala Golfa Varianta?

Auto, które zadebiutowało na tegorocznym salonie motoryzacyjnym w Genewie, jest aż o 22 cm dłuższe niż hatchback. Samochód ma też o 11 cm większy rozstaw osi. Nadwozie mierzy dokładnie 4585 mm długości, 1863 mm szerokości i 1472 mm wysokości.

Peugeot 308 w wersji SW może się pochwalić bardzo pojemnym bagażnikiem. Wg normy VDA - do wysokości tylnej półki - kufer mieści 556 l (w tym 54 l w schowku pod podłogą). Po złożeniu tylnej kanapy dysponujemy pojemnością aż 1606 l.

Podobnie, jak 308 z nadwoziem hatchback, model SW oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia: Access, active i allure. Już w podstawowej odmianie otrzymamy m.in. komplet poduszek powietrznych (w tym kurtynowe dla obu rzędów siedzeń), manualną klimatyzację, tempomat, elektrycznie szyby przednie i lusterka, komputer pokładowy i radio CD/MP3 sterowane z kierownicy.

Reklama

Auto oferowane jest polskim klientom w pięciu wersjach silnikowych. Podstawowy - benzynowy 1,2 l - rozwija moc 110 KM. To wystarcza, by samochód przyspieszał do 100 km/h w 11,1 s i rozpędzał się do prędkości maksymalnej 188 km/h. W ofercie jest również jego wzmocniona odmiana generująca 130 KM. W jej przypadku sprint do 100 km/h trwa 9,6 s - prędkość maksymalna to 207 km/h.

W ofercie są również dwie jednostki wysokoprężne: 1,6 HDI dostępny w dwóch wariantach mocy (92 KM i 115 KM) praz 2,0 BlueHDI rozwijający 150 KM. Najsłabsza odmiana rozwijająca 92 KM przyspiesza do 100 km/h w 11,3 s (prędkość maksymalna 183 km/h) i zużywa średnio - wg oficjalnych danych - 3,8 l oleju napędowego na 100 km. Silnik o mocy 115 KM - przy identycznym apetycie na paliwo - jest nieco bardziej dynamiczny. W jego przypadku przyspieszenie do 100 km/h trwa 10,2 s (prędkość maksymalna 194 km/h). Topowy diesel zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 8,9 s i prędkość maksymalną 215 km/h.

Ceny nowego Peugeota 308 SW startują z pułapu 69 700 zł. Na tyle wyceniono podstawową odmianę Access z benzynowym silnikiem 1,2 l o mocy 110 KM. Najtańszy diesel - 1,6 l HDI o mocy 92 KM - to wydatek co najmniej 74 700 zł. Cennik zamyka topowa odmiana - Allure - z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym - 2,0 l HDI - za którą zapłacić trzeba 102 200 zł.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama