Patriot za 103 700 zł

Jeep wprowadza na polski rynek swój najnowszy model - patriot.

Ten produkowany w USA samochód jest kompaktowym SUV-em, który ma konkurować z takimi autami jak toyota RAV4 czy suzuki grand vitara.

Patriot to już siódmy pojazd ze stajni Jeepa. To dużo, bo jeszcze w roku 2003 firma miała do zaoferowania tylko trzy modele. Obecnie w ofercie znajdują się modele: commander, grand cherokee, cherokee, compass, wrangler oraz 4-drzwiowy wrangler unlimited.

Nowy jeep patriot wyposażony jest w stały, aktywny napęd 4x4 z możliwością zblokowania obu osi.

W standardowym wyposażeniu znajdziemy m.in. liczne elementy podnoszące poziom bezpieczeństwa: boczne poduszki kurtynowe, system kontroli trakcji z wykorzystaniem hamulców BTC, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP o trzech trybach pracy, wspomaganie hamowania awaryjnego, system przeciwdziałający wywróceniu się pojazdu ERM oraz przeciwblokowania kół ABS z układem detekcji pogorszonej nawierzchni.

Reklama

Siedzenia tylne są dzielone w proporcji 60/40 i składane, tworząc niemal płaską podłogę ładunkową, mają również regulację kąta pochylenia oparcia. Również oparcie przedniego fotela pasażera składa się płasko na kształt podręcznego stolika i umożliwia przewóz długich przedmiotów np. nart lub snowboardu. Pojemność przestrzeni ładunkowej po złożeniu tylnych siedzien wynosi 1227 litrów (mierząc do sufitu).

Patriot w Polsce jest oferowany z 16-zaworowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności dwóch litrów (2.0 CRD) wyposażonym w wysokociśnieniowy układ wtrysku bezpośredniego oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii VGT, dzięki której moc wynosi 140 KM. Średnie zużycie paliwa to 6,7 l na 100 km.

Napęd 4x4 to system nazywany przez Chryslera Freedom Drive I może pracować w trybie zblokowania obu osi umożliwiającym poruszanie się w głębszym piasku, śniegu i na innych tego typu podłożach w warunkach obniżonej trakcji.

Sercem systemu jest elektronicznie sterowany zespół sprzęgłowy ECC, połączony z tylnym mechanizmem różnicowym. Przenoszenie mocy na koła tylne poprzez ECC odbywa się dwustopniowo, a odpowiedni moment obrotowy przekazywany jest na oś tylną w oparciu o zliczaną przez moduł kontrolny prędkość, promień skrętu i stopień poślizgu kół pojazdu.

Jeep patriot będzie oferowany w dwóch wersjach wyposażenia: sport i limited. Ceny pierwszej z nich zaczynają się od 103 700 zł, a drugiej - od 107 800 zł.

Zjedź na pobocze.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: modele | Alex Minsky | Jeep
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy