Nowa moda w motoryzacji. Kto zyskuje, a kto traci na niej?

W ubiegłym roku na rynki Starego Kontynentu trafiło 15,54 mln nowych samochodów osobowych. Już 1/3 z tej liczby stanowią modele segmentu SUVy!

W 2017 roku różnej maści "uterenowione" auta trafiły do rąk 4,5 mln europejskich nabywców. W ubiegłym roku liczba ich rejestracji wzrosła aż o 800 tys., do 5,3 mln pojazdów.

Wg danych firmy analitycznej JATO Dynamics crossovery i SUVy stanowią obecnie już 34,3 proc. ogółu nowych aut sprzedawanych na Starym Kontynencie.

Rosnąca popularność tego typu pojazdów odbija się na innych segmentach rynku. Wielu klientów straciły w ubiegłym roku średniej wielkości sedany. Popyt na tego typu pojazdy zmalał o przeszło 170 tys. sztuk i spadł poniżej pół miliona aut rocznie. Zaskakująco dużo klientów odwróciło się tez od klasycznych aut kompaktowych. Szacuje się, że aż 240 tys. nabywców wybrało zamiast nich właśnie modele o "uterenowionym" charakterze. Od dłuższego czasu w Europie zaobserwować też można masowy exodus nabywców z segmentu minivanów. W ubiegłym roku tego typu rodzinne pojazdy straciły ponad 270 tys. klientów.

Reklama

Jak informuje serwis Automotive News pozycję lidera rynku crossoverów w Europie utrzymał Nissan Qashqai. Model, którego całkowita sprzedaż zamknęła się wynikiem 233 026 egzemplarzy, stracił jednak 6,3 proc. nabywców. Drugie miejsce - ze stratą zaledwie 8 238 sztuk - zajął Volkswagen Tiguan, czyli drugi - po Toyocie RAV4 - najlepiej sprzedający się SUV na świecie. O świetnym roku mówić mogą też Francuzi. Ostatni stopień podium w tym segmencie zajął Peugeot 3008. Sprzedaż modelu zwiększyła się o rekordowe 26 proc. Miniony rok zamknął się wynikiem 204 197 rejestracji.

W kategorii "małych SUVów" liderem było Renault Captur (ponad 214 tys. rejestracji) przed Dacią Duster (182 tys. rejestracji) i Peugeotem 2008 (180,2 tys. rejestracji). Rewelacyjny debiut zanotował również Volkswagen T-Roc. W pierwszym pełnym roku rynkowej kariery na ten model zdecydowało się ponad 143 tys. europejskich nabywców.

W segmencie średnich SUVów najlepiej sprzedawały się w ubiegłym roku: Peugeot 5008 (79,7 tys. nabywców) przed Skodą Kodiaq (66,2 tys. nabywców) i Nissanem X-Trailem.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy