Najlepszy samochód według Polaków

Bardzo często decydując się na zakup nowego samochodu opieramy się nie tylko na opinii znajomych czy rodziny, ale również bierzemy pod uwagę obecne trendy na rynku.

Nie jest o przypadek, ponieważ jeśli jakaś marka lub model od kilku lat znajdują się na szczycie listy najchętniej kupowanych pojazdów oznacza to, że są niezawodne oraz oferują atrakcyjne wyposażenie za rozsądną cenę. Najlepszy samochód według Polaków to taki, który jest bezawaryjny oraz tani w utrzymaniu. Sprawdźmy więc jakim markom ufamy.

Pozycja lidera bez zmian

Nieprzerwanie od niemal trzech lat najczęściej wybieraną przez Polaków marką przy okazji kupna nowego pojazdu jest Skoda, która w 2011 roku sprzedała w Polsce ponad 32 tysiące egzemplarzy.

Natomiast najlepszy samochód według Polaków to Skoda Octavia. W ubiegłym roku ten model czeskiej marki wybrało ponad 16 tysięcy kupujących. - W tym przypadku nie bez znaczenia jest fakt, że ten model jest wybierany zarówno przez osoby prywatne, jak i firmy. Potwierdza to opinię, że Octavia doskonale wpasowuje się w potrzeby polskiego rynku - mówi Marcin Jakubiuk, kierownik ds. Sprzedaży z salonu Skoda Emida w Krakowie.

Reklama

Drugie miejsce w 2011 roku pod względem popularności zajęła Skoda Fabia, mniejsza od Octavii i o bardziej miejskim charakterze. Poza liczbą sprzedanych samochodów warto zwrócić również uwagę na fakt, że pomimo ogólnego spadku sprzedaży nowych samochodów w ubiegłym roku w Polsce, Skoda zwiększyła swój udział w rynku o 0,4 procent w porównaniu do 2011 roku.

Tak więc czy Polacy to konserwatyści, skoro od 33 miesięcy najczęściej kupowanym nowym samochodem w Polsce jest Skoda? Nie można się zgodzić z tym poglądem. Zdaniem Petera Olaha, jednego ze stylistów Skody, sekret powodzenia marki tkwi w stawianiu na pierwszym miejscu wysoce użytkowego charakteru samochodów. Czeska marka nie chce wychodzić przed szereg i wyznaczać nowych trendów. W zamian za to użytkownik otrzymuje piękny samochód, który nawet po upływie lat nie staje się takim, którego trzeba się wstydzić na ulicy. Pojazd, który zachwyca dzisiaj swoją oryginalnością i odważnym designem za rok czy dwa może być w przeciwieństwie do Skody przeżytkiem.

Amerykanie tuż za szczytem

Jeśli wielkość sprzedaży odzwierciedla to, jakim markom ufamy, to na drugim miejscu plasuje się Ford, który w 2011 roku sprzedał w Polsce niemal 22 907 nowych samochodów. Najlepszy samochód tej marki według Polaków to Focus. Nowa generacja flagowego modelu koncernu jest doceniana za odważny, modny design połączony ze swego rodzaju elegancją. Chociaż - co ciekawe - z badań opinii wynika postrzeganie Forda jako marki o wyważonym wizerunku.

Volkswagen goni czołówkę

Sprawdzając jakim markom ufamy można dojść do wniosku, że trzeci w kolejności jest Volkswagen. Niemiecki koncern sprzedał w ubiegłym roku 22 222 nowe pojazdy w Polsce. To dało mu trzecie miejsce w rankingu sprzedaży.

Jak wynika z badań TNS OBOP, zdaniem Polaków samochody tej marki cechują się wysoką jakością, bezpieczeństwem i niezawodnością. Ponadto w porównaniu piętnastu najpopularniejszych marek samochodów w Polsce Volkswagen okazuje się tą najbardziej wyrazistą w oczach badanych, wielu respondentów przypisuje jej również określenie "najlepszy samochód".

- Od lat wśród polskich kierowców panuje przekonanie, że Volkswagen to niemiecka precyzja. Dane sprzedaży zdają się odzwierciedlać ten pogląd - zwraca uwagę Robert Jucha, Kierownik Sprzedaży marki Volkswagen z Grupy Magro.

Ufamy niemieckim markom

Na wysokim czwartym miejscu pod względem liczby sprzedanych samochodów znalazła się kolejna niemiecka marka - Opel. Polacy kupili w ubiegłym roku ponad 21 tysięcy pojazdów tej marki. Z kolei pierwsze miejsce Opel zajął w przeprowadzonym w Polsce badaniu European Trusted Brands 2012.

Osoby, które udzielały odpowiedzi na pytanie o to jakim markom ufamy najczęściej wymieniały Opla. Co ciekawe - miłość do Opla łączy Polaków i Chorwatów. Inne kraje - jeśli tylko mają taką możliwość - stawiają na rodzime marki. I tak w Czechach wygrywa Skoda, we Francji - Renault, w Szwecji - Volvo, w Rumunii - Dacia, a Niemcy już po raz 5 z rzędu wybrali Volkswagena. Polscy kierowcy rozdarci się natomiast pomiędzy dwoma niemieckimi markami. Trzykrotnie zwyciężał u nas Volkswagen, a dwukrotnie - Opel (który tak naprawdę jest amerykański).

Głos internautów

Poza tym jakim markom ufamy ważne jest także ogólne podejście Polaków do tego, jakim samochodem chcieliby jeździć. Oczywiście często wybór konkretnego pojazdu podyktowany jest nie tyle tym czym chcemy jeździć, a przede wszystkim naszymi możliwościami finansowymi.

Najlepszy samochód według Polaków to taki, który nie istnieje w rzeczywistości. Do takich wniosków można dojść po analizie wyników badania przeprowadzonego w pierwszym półroczu 2012 roku przez Instytut Monitorowania Mediów. Polacy chcą samochodu, który będzie kosztował tyle co używany, ale ma wyglądać jakby wyjechał prosto z salonu sprzedaży. Chcemy pojazdu unikatowego, za którym będą się oglądać przechodnie na ulicy, ale jednocześnie dobrze, gdyby był to popularny model, dzięki czemu części zamienne i naprawy nie będą drogie. Z jednej strony najlepszy samochód powinien być komfortowy i nadawać się do wożenia rodziny, a z drugiej ma być zwinny, mały i miejski.

W pierwszej trójce najważniejszych cech, które wymieniają internauci jest również stwierdzenie, że idealny samochód powinien być ekonomiczny. - Moda na samochody ekologiczne, czyli mówiąc najprościej - charakteryzujące się niskim zużyciem paliwa, jest godna pochwały i bardzo pragmatyczna. O środowisko muszą dzisiaj dbać już wszyscy producenci, ponieważ europejska norma wyznacza górną granicę emisji dwutlenku węgla na przejechany kilometr. - dodaje Tomasz Nowak, Kierownik Działu Sprzedaży Skoda z salonu Emida.

Najlepszy samochód czyli bardziej osobisty

Minęły już czasy, kiedy to producent narzucał nam to, jak ma wyglądać nasz wymarzony samochód. Najlepszy samochód dla Polaka to taki, który odzwierciedla jego osobowość i upodobania. Kupując nowy pojazd lubimy mieć możliwość wyboru spośród całego wachlarza opcji dodatkowych. Zarówno tych podnoszących bezpieczeństwo jazdy, jak i tych odpowiadających za komfort pasażerów. Standardem w nowych samochodach stała się więc klimatyzacja czy radar cofania.

Polak kupujący nowy samochód stał się bardziej wymagający. Jest świadomy tego za co płaci i dobrze wie, czego chce. Podstawowy pakiet wyposażenia już nie przyciąga klientów, dlatego jest to kolejne pole na którym walczą producenci samochodów różnych marek. Dostępne pakiety wyposażenia nie przekładają się znacząco na to jakim markom ufamy, jednak stanowią ważny element decyzji o tym, którego producenta czterech kółek wybierzemy.

Dowiedz się więcej na temat: nowy samochód
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy