Mercedes-AMG CLE 53 z polskimi cenami. Ile zapłacimy za sześć cylindrów?
Sportowa rodzina z Affalterbach rośnie w siłę. Nowy Mercedes-AMG CLE 53 ma 6-cylindrowy silnik, wygląda zjawiskowo i ma przed sobą ciężkie zadanie - zastąpić pustkę po rasowych coupe klasy C i E. Samochód można już zamawiać w polskich salonach. Wiemy, ile kosztuje i co oferuje!
Nowe coupe spod znaku trójramiennej gwiazdy wjechało do polskiej oferty. Mowa o rasowym wydaniu 2-drzwiowego Mercedesa CLE, który został zaprezentowany w połowie ubiegłego roku. Model po wizycie w Affalterbach nabrał jeszcze lepszych kształtów, otrzymał 6-cylindrowy silnik i masę sportowych dodatków. Teraz Mercedesa-AMG CLE 53 można już zamawiać w polskich salonach.
Czym nowy Mercedes-AMG CLE 53 różni się względem pierwotnej, cywilnej odmiany? Przede wszystkim auto po tuningu AMG ma poszerzone błotniki (+58 mm z przodu, +75 mm z tyłu), przemodelowane zderzaki, dodatkowe listwy zderzaków i progów, charakterystyczny grill z pionowym żebrowaniem, specjalne 19-calowe felgi (opcjonalnie 20-calowe) oraz cztery okrągłe końcówki układu wydechowego.
W kabinie sportowej odmiany znajdziemy dwa duże wyświetlacze - za kierownicą cyfrowy zestaw wskaźników (12,3-cala) oraz przechylony w stronę kierowcy ekran centralny do obsługi multimediów (11,9-cala). W wersji AMG kierowca ma do wyboru nowe widoki zegarów oraz dostęp do aplikacji skoncentrowanych na jeździe sportowej. W odmianie CLE 53 są dostępne są także kubełkowe fotele AMG Performance i sportowa kierownica z przyciskami do szybkiej obsługi i zmiany trybów jazdy. Elementem charakterystycznym dla sportowych wersji są także czerwone pasy bezpieczeństwa.
Pod maską nowego Mercedesa-AMG CLE 53 pracuje rzędowa, 6-cylindrowa jednostka M256 o pojemności 3 litrów, generująca moc 449 KM i 560 Nm momentu obrotowego (600 Nm z funkcją overboost). Motor jest wspierany przez 48-woltową instalację elektryczną (23 KM i 205 Nm). W efekcie przy współpracy z napędem na wszystkie koła AMG PERFORMANCE 4MATIC+ (z trybem Drift) i 9-biegową przekładnią dwusprzęgłową AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, samochód potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy oraz rozwinąć prędkość maksymalną 250 km/h (270 km/h z pakietem kierowcy AMG).
Ceny nowego Mercedesa-AMG CLE 53 zaczynają się w Polsce od 415 000 zł. W standardzie samochód został wyposażony w wydajny układ hamulcowy, na który składają się perforowane i wewnętrznie wentylowane tarcze o wymiarach 370 x 36 mm z czterotłoczkowymi stałymi zaciskami na przedniej osi oraz wentylowane wewnętrznie tarcze o wymiarach 360 x 26 mm z jednotłoczkowymi zaciskami pływającymi na tylnej osi, jak również zawieszenie AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnym tłumieniem.
Bez dopłaty otrzymamy także system tylnej osi skrętnej - do prędkości 100 km/h tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do przednich, pod kątem maksymalnie 2,5 stopnia. Po przekroczeniu 100 km/h tylne koła skręcają się równolegle do przednich - maksymalnie do 0,7 stopnia. Standardem jest również pakiet parkowania z zestawem kamer 360 stopni, kierownica AMG Performance obszyta skórą nappa oraz system PRE-SAFE i zbiornik o pojemności 65 litrów.
Jak na samochód marki premium przystało, lista opcjonalnych dodatków i opcji jest naprawdę spora. Z pakietem AMG Dynamic Plus (11 513 zł) auto otrzymuje tryb jazdy “Race" z funkcją driftu. W pakiecie zawarte są także lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe z napisem AMG czy aktywne mocowania silnika. Na liście opcji znalazły się także:
- Pakiet stylizacyjny AMG (8535 zł)
- Pakiet zewnętrzny AMG karbon (16 981 zł)
- Pakiet AMG Night (5469 zł)
- Pakiet AMG Night II (3166 zł)
- Elementy ozdobne AMG z włókna węglowego (5469 zł)
- Pakiet foteli AMG Performance Advanced (12 376 zł)
- Pakiet foteli AMG Performance High-end (25 846 zł
- System nagłośnienia Burmester 3D (6390 zł)
- Dźwięk AMG Real Performance (3166 zł)
- Panoramiczny przesuwny dach (8174 zł)
- AMG Track Pace (1439 zł)
- Korek wlewu paliwa AMG (564 zł)