Lexus UX z polskimi cenami

Wiemy już, ile zapłacić trzeba będzie w polskich salonach za nowego suva spod znaku Lexusa - model UX. Pierwsze egzemplarze trafić mają do klientów znad Wisły wiosną przyszłego roku.

Lexus UX
Lexus UXINTERIA.PL

Produkcyjna wersja auta zadebiutowała w marcu bieżącego roku na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie. Nazwa modelu - UX - to wariacja na temat angielskich słów "urban explorer".

Lexus UX ma 4495 mm długości, 1520 mm wysokości i 1840 mm szerokości. Rozstaw osi to 2640 mm. Auto jest więc najmniejszym i zarazem najtańszym crossoverem w gamie Lexusa. Na ile - konkretnie - wycenił je producent?

Model oferowany będzie w trzech wersjach napędowych: UX200, UX250h oraz UX250H. Ta ostatnia - jako jedyna - pochwalić się może napędem na obie osie (za napęd tylnych kół odpowiada dodatkowy silnik elektryczny).

W każdym przypadku silnik spalinowy to benzynowy, czterocylindrowy motor o pojemności 2,0 l. Podstawowy model osiąga moc 171 KM i maksymalny moment obrotowy 205 Nm, co zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 9,2 s i prędkość maksymalną 190 km/h.

Bazowa odmiana - Elegance - wyceniona została na 153 tys. zł. Za 177 tys. do wyboru są wersje Prestige lub F Sport. Topowa odmiana - Omotenashi - to wydatek co najmniej 199 tys. zł.

Lexus UX

Pierwsze jazdy w Szwecji

Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 

Wypada jednak zaznaczyć, że Lexus przygotował ciekawą ofertę przedsprzedażową, w ramach której liczyć można na duże upusty. Po ich uwzględnieniu bazowa wersja (Elegance) to wydatek 139 900 zł. W standardzie otrzymujemy m.in.: 17-calowe, aluminiowe obręcze kół, ledowe reflektory, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, aktywny tempomat, kamerę cofania, radio z 7-calowym wyświetlaczem i rozbudowany pakiet systemów bezpieczeństwa.

Klienci oczekujący lepszych przyspieszeń mogą zdecydować się na UX250h lub UX250h E-FOUR (z napędem 4x4). Pierwszy ma pod maską benzynową dwulitrówkę (146 KM i 180 Nm) wspomaganą elektrycznym silnikiem trakcyjnym generującym 109 KM i 202 Nm. Druga wersja wyposażona jest w dodatkowy - zamontowany przy tylnej osi - motor elektryczny rozwijający 7 KM i 55 Nm.

Lexus UX. Pierwsze jazdy w Szwecji 

Model UX250h przyspiesza do 100 km/h w 8,5 s. Cięższa odmiana z napędem na obie osie potrzebuje na to o 0,2 s więcej. Prędkość maksymalna obu wersji to skromne 177 km/h.

Ceny Lexusa UX250h z napędem na przód startują od 162 tys. zł za wersję Elegance (od 186 tys. za Prestige i F Sport, od 208 tys. zł za Otomenashi). Odmiana Elegance 4x4 wyceniona została na 171 tys. zł. Wersje Prestige i F Sport to wydatek co najmniej 195 tys. zł, a topowa Otomenashi - 217 tys. zł.

PR

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas