Lexus UX z polskimi cenami
Wiemy już, ile zapłacić trzeba będzie w polskich salonach za nowego suva spod znaku Lexusa - model UX. Pierwsze egzemplarze trafić mają do klientów znad Wisły wiosną przyszłego roku.
Produkcyjna wersja auta zadebiutowała w marcu bieżącego roku na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie. Nazwa modelu - UX - to wariacja na temat angielskich słów "urban explorer".
Lexus UX ma 4495 mm długości, 1520 mm wysokości i 1840 mm szerokości. Rozstaw osi to 2640 mm. Auto jest więc najmniejszym i zarazem najtańszym crossoverem w gamie Lexusa. Na ile - konkretnie - wycenił je producent?
Model oferowany będzie w trzech wersjach napędowych: UX200, UX250h oraz UX250H. Ta ostatnia - jako jedyna - pochwalić się może napędem na obie osie (za napęd tylnych kół odpowiada dodatkowy silnik elektryczny).
W każdym przypadku silnik spalinowy to benzynowy, czterocylindrowy motor o pojemności 2,0 l. Podstawowy model osiąga moc 171 KM i maksymalny moment obrotowy 205 Nm, co zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 9,2 s i prędkość maksymalną 190 km/h.
Bazowa odmiana - Elegance - wyceniona została na 153 tys. zł. Za 177 tys. do wyboru są wersje Prestige lub F Sport. Topowa odmiana - Omotenashi - to wydatek co najmniej 199 tys. zł.
Wypada jednak zaznaczyć, że Lexus przygotował ciekawą ofertę przedsprzedażową, w ramach której liczyć można na duże upusty. Po ich uwzględnieniu bazowa wersja (Elegance) to wydatek 139 900 zł. W standardzie otrzymujemy m.in.: 17-calowe, aluminiowe obręcze kół, ledowe reflektory, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, aktywny tempomat, kamerę cofania, radio z 7-calowym wyświetlaczem i rozbudowany pakiet systemów bezpieczeństwa.
Klienci oczekujący lepszych przyspieszeń mogą zdecydować się na UX250h lub UX250h E-FOUR (z napędem 4x4). Pierwszy ma pod maską benzynową dwulitrówkę (146 KM i 180 Nm) wspomaganą elektrycznym silnikiem trakcyjnym generującym 109 KM i 202 Nm. Druga wersja wyposażona jest w dodatkowy - zamontowany przy tylnej osi - motor elektryczny rozwijający 7 KM i 55 Nm.
Model UX250h przyspiesza do 100 km/h w 8,5 s. Cięższa odmiana z napędem na obie osie potrzebuje na to o 0,2 s więcej. Prędkość maksymalna obu wersji to skromne 177 km/h.
Ceny Lexusa UX250h z napędem na przód startują od 162 tys. zł za wersję Elegance (od 186 tys. za Prestige i F Sport, od 208 tys. zł za Otomenashi). Odmiana Elegance 4x4 wyceniona została na 171 tys. zł. Wersje Prestige i F Sport to wydatek co najmniej 195 tys. zł, a topowa Otomenashi - 217 tys. zł.
PR