Jakie hybrydy kupują Polacy?

Pierwszy kwartał 2017 roku można uznać za bardzo udany dla polskiej branży motoryzacyjnej. Wzrost segmentu samochodów nowych wynosi 11,2 procenta, można również zaobserwować dynamiczny rozwój segmentu aut z napędem alternatywnym – na poziomie 95,7 procenta.

Raport przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego i instytut KPMG pokazuje, że w pierwszym kwartale 2017 roku zarejestrowano o 21,2 tys. samochodów osobowych więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tak samo jak w poprzednich okresach popyt jest nadal generowany głównie przez klientów instytucjonalnych, którzy zarejestrowali od stycznia do marca o 24,6% aut więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Na uwagę zasługuje bardzo dynamiczny rozwój samochodów z napędem alternatywnym. Specjaliści KPMG podkreślają, że rejestracje aut osobowych tego segmentu wzrosły - w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku - o 95,7 procent. Wynika z tego, że od stycznia do marca sprzedano tyle hybryd, co przez pierwsze dwa kwartały ubiegłego roku.

Reklama

- W pierwszych czterech miesiącach kwietnia odnotowaliśmy wzrost sprzedaży samochodów z napędem hybrydowym o ponad 100 procent, a w przypadku samochodów z napędem elektrycznym ten wzrost jest jeszcze większy, bo ponad 130 procent. Trend jest więc bardzo pozytywny i zauważalny. Ma to związek między innymi z coraz większą ofertą takich modeli - wyjaśnia Wojciech Drzewiecki z Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. - Jeżeli chodzi o zakup dokonywany przez klientów instytucjonalnych, to i w tym przypadku można zauważyć, że znacznie częściej wybierają oni samochody z napędem alternatywnym. Auta wyposażone w silnik Diesla mają nadal przewagę nad hybrydami. Jest to jednak kwestia czasu i przy tych trendach, które obserwujemy na rynku, diesel w przyszłości straci palmę pierwszeństwa. Polski rynek reaguje nieco inaczej niż europejski, ale zauważamy, że rynek samochodów zasilanych olejem napędowym zaczyna już gubić swój udział, zmniejszając się z prawie 31 procent do 27 procent, natomiast udział hybryd zwiększył się z 2,14 procent do 3,75 procent - widać tu więc wyraźną poprawę.

Przedstawiamy ranking marek w oparciu o sprzedaż w Polsce najczęściej kupowanych samochodów hybrydowych danej marki za okres styczeń-kwiecień 2017. Zestawienie zostało przygotowane na podstawie danych Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy