Hyundai ioniq kosztuje 99 900 zł.

W salonach marki Hyundai dostępny jest już model o nazwie ioniq - kompakt z alternatywnym napędem. To pierwszy na świecie model, który będzie oferowany z trzema różnymi napędami do wyboru: całkowicie elektrycznym, jako hybryda z możliwością ładowania z gniazdka (PHEV) oraz jako hybryda spalinowo-elektryczna.

Pierwszy w salonach Hyundai pojawił się ioniq w wersji hybrydowej. Napędza go nowo opracowany, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa o mocy 105 KM (77 kW) oraz silnik elektryczny o mocy 43,5 KM (32 kW) zasilany akumulatorami litowo-jonowo-polimerowe. Łączna moc obu silników to aż 141 KM (104kW) Na szczególne podkreślenie zasługują akumulatory litowo-jonowo-polimerowe, których gwarancja obejmuje okres 8 lat lub dystans 200 000 km.

Co najważniejsze charakteryzują się one brakiem efektu pamięci (co oznacza, że przez cały czas jest ich pełna, początkowa pojemność), co niewątpliwie jest mocnym atutem tego modelu. Akumulatory tego typu charakteryzuje największa gęstość energii zmagazynowanej, tzn. że z pośród tej samej wielkości akumulatorów dostępnych na rynku, akumulatory litowo-jonowo-polimerowe magazynują największą ilość energii do wykorzystania przez silnik elektryczny.

Reklama

Akumulatory są umiejscowione pod tylna kanapą pasażera, dzięki czemu środek ciężkości pojazdu jest położony nisko, centralnie, co poprawia właściwości jezdne pojazdu. Pozwala to również optymalnie wykorzystać całą pojemność bagażnika wynoszącą aż 550 litrów.

Ioniq hybrid jest wyposażony standardowo w dwusprzęgłową skrzynię biegów 6DCT. Dostępne są 3 tryby pracy: Sport, Comfort i Eco.

Samochód ten jest objęty 5 letnią gwarancją bez limitów kilometrów oraz 8-letnim programem Assistance, pod warunkiem wykonywanie przeglądów samochodu zgodnie z wymogami producenta.

Ioniq w podstawowej wersji Business kosztuje 99 900 zł.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy