Fiaty z komputera...
Grupa Fiat Auto wprowadza do swojej sieci sprzedaży i stacji serwisowych nową usługę Fiat Link. Jest to zintegrowany z centralnym serwerem system informatyczny pozwalający klientom na dokładniejsze zapoznanie się z samochodem, zarówno podczas kupna, jak i wizyty w serwisie.
Początkowo usługa dostępna będzie jedynie w sieci Fiata, jednak później wykorzystana zostanie również przez Lancię, Alfę Romeo oraz sieć obsługującą samochody dostawcze włoskiej produkcji. Głównym celem programu Fiat Link będzie poprawa efektywności sprzedaży i jakości napraw świadczonych przez Fiata.
Projekt zadebiutował w Hiszpanii w 2002 roku, a obecnie zostaje rozszerzony na rynki Włoch i Belgii. Do 2005 roku obejmie swoim zasięgiem całą europejską sieć Fiata na terenie 17 krajów, zrzeszając wokół siebie 1800 dealerów i 4000 autoryzowanych stacji obsługi.
Jak działa Fiat Link? Gdy chcemy kupić nowego fiata udajemy się do salonu, a tam sprzedawca siada z nami przed komputerem i prezentuje nam możliwe opcje zakupu. Na ekranie mamy sposobność zaznaczyć wymagane przez na opcje wyposażenia, kolor, typ nadwozia, silnik i zobaczyć efekty naszych decyzji. Sprzedawca zaprezentuje nam też kartę techniczną pojazdu, którą bezpośrednio będziemy mogli porównać z innym wybranym modelem samochodu. Po dokonaniu wyboru sami możemy sprawdzić dostępność określonego modelu i czas oczekiwania na jego odbiór. Ważną funkcją Fiat Link jest również możliwość wyceny na miejscu naszego starego samochodu, co umożliwia precyzyjne rozliczenie ewentualnej wymiany auta na nowsze.