Dobra sprzedaż Renault
W pierwszym półroczu tego roku, pomimo wciąż niekorzystnej sytuacji na rynkach motoryzacyjnych, koncern Renault zwiększył swoją światową sprzedaż (o 1,3%) i umocnił zajmowaną pozycję pierwszej marki w Europie Zachodniej (z udziałem 11,5%) zarówno wśród osobowych jak i dostawczych. W Europie Środkowej w ciągu dwóch lat marka Renault przesunęła się z 5. na 2. miejsce. Do sukcesu przyczyniły się również nowe oddziały, w tym Samsung Motors w Korei. Przedstawiciele francuskiego koncernu przewidują dalsze umocnienie tych wyników w drugim półroczu 2002 roku, zwłaszcza dzięki wprowadzeniu do sprzedaży na jesieni modeli Megane II oraz Espace IV.
W pierwszym półroczu 2002 r. koncern Renault sprzedał na całym świecie 1 280 812 pojazdów, w tym 1 106 066 samochodów osobowych i 174 746 aut postawczych, co daje wzrost o 1,3% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
W Europie Zachodniej Renault, który jako jedyny oprócz PSA producent pełnej gamy pojazdów zwiększył sprzedaż (+0,6%) i udział w rynku (11,5%), umocnił zajmowaną pozycję pierwszej marki samochodów osobowych i dostawczych, pomimo spadku na rynku (-4,8%). Marka poprawiła swój udział w rynku we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Holandii, Portugalii, Szwajcarii, Austrii, Irlandii, Grecji i w krajach skandynawskich oraz utrzymała się na stabilnym poziomie we Włoszech. We Francji koncern Renault umocnił zajmowane pierwsze miejsce (29,3% wobec 28% poprzednio) dzięki Clio - najlepiej sprzedającemu się modelowi na rynku - oraz sukcesowi odniesionemu przez Megane, Lagunę, Espace i Kangoo, które zajmują w swoich segmentach pozycję lidera. Ponadto Vel Satis zajmuje pierwsze miejsce w klasie S. Na rynku samochodów osobowych marka Renault zdobyła pierwsze miejsce na rynku europejskim dzięki udziałowi w wysokości 10,9% (wobec 10,4% w pierwszym półroczu 2001 r.). Francuski producent zajmuje miejsce lidera w Belgii, Holandii, Portugalii i Hiszpanii.
Poza Europą Zachodnią koncern Renault zwiększył sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych o 4,1% (262 352 sztuk), pomimo trudnej sytuacji w Turcji i w Argentynie. W Europie Środkowej pomimo spadku na rynku o 8,3% Renault zwiększył udział do 11,4% (wobec 9,7%). Dzięki wzrostowi sprzedaży o 7,7% (sukces Clio, Thalii, Megane i Laguny) marka zajęła drugie miejsce na rynku. Francuski koncern zwiększył swój udział w rynku w Polsce (+2,7%), Czechach (+2,4%), umocnił się na pozycji lidera w Słowenii (26,2%) i Chorwacji (21,1%). W Rosji sprzedaż Renault wzrosła o 65% do 3 758 sztuk (wobec 2 277 uprzednio). W Ameryce Łacińskiej sprzedaż spadła o 12,7%. W Brazylii mimo spadku rynku (-18%) marka utrzymała swój udział na poziomie 4,7%. W Argentynie Renault umocniło zajmowaną pozycję lidera zdobywając 20,3% udziału w rynku pomimo załamania na rynku (-43,7%).