Citroen i Peugeot notują wzrost sprzedaży

Cały koncern PSA - Peugeot, Citroen i DS, sprzedały w ubiegłym roku nieco więcej aut, niż w 2014.

Sprzedaż modeli Peugeot wzrosła o 9,4% - do 1 056 000  samochodów rocznie, głównie dzięki doskonałym wynikom modelu 308 (+31%), z solidnym wsparciem 2008 (+11%) (którego sprzedaż rośnie już od trzech lat) oraz 208 (+10%).

Modele 2008 i 308 plasują się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się samochodów w swoich segmentach w Europie. Największy wzrost uzyskano w Holandii (+ 25%, tj. o 10 500 samochodów więcej), w Hiszpanii (+ 24%, tj. o 19 900 samochodów), we Włoszech (+ 21%, tj. o 17 500 samochodów) i we Francji (+ 7%, tj. + 23 900 samochodów).

Reklama

Z kolei Citroen odnotował najwyższy poziom sprzedaż od 2012 r - 731 tysięcy sprzedanych samochodów, co przekłada się na wzrost udziału w rynku o 3% w stosunku do poprzedniego roku, z wyraźnym przyspieszeniem w drugim półroczu (+ 6%).

W skali roku marka zwiększyła swoją sprzedaż o 5% (+7% w drugim półroczu). Citroen odnotował wzrost sprzedaży na swoich najważniejszych rynkach, takich jak: Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy i Niemcy. Na ten doskonały wynik złożył się zarówno sukces samochodów osobowych marki: C4 Cactus (82 tysiące sprzedanych samochodów), C1 (60 tysięcy samochodów), C4 Picasso (113 tysięcy samochodów), jak i dostawczych (w szczególności nowego Berlingo, który jest liderem w swoim segmencie).

Trzecia z marek koncernu PSA, DS,  sprzedała w tym roku 76,5 tysiąca samochodów. W czwartym kwartale uzyskała wzrost sprzedaży o 20,7% w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym. Na tę dynamikę wpływ miały nowo wprowadzone modele (odświeżone DS 5 i DS 4 oraz DS 4 Crossback), serie limitowane DS 3, a także rozwój sieci sprzedaży DS, która liczy obecnie w Europie 17 DS STORE i 78 salonów.

W sumie na całym świecie w 2015 roku, PSA sprzedało 2 973 000 samochodów, co daje wzrost o 1,2 % w porównaniu do roku 2014.

Dowiedz się więcej na temat: Peugeot | Citroen | sprzedaż samochodów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy