310 tysięcy samochodów!

Firma Samar, monitorująca polski rynek sprzedaży samochodów, przysłała nam kolejny raport z ostatniego miesiąca. Wynika z niego, że w listopadzie poziom sprzedaży jest o ponad 5% niższy niż w październiku, jednak o prawie 20% wyższy niż w listopadzie roku ubiegłego. Poziom ten jest zresztą w pełni zgodny z prognozą stworzoną na początku miesiąca. Potwierdzają się również przewidywania dotyczące sumarycznego spadku sprzedaży, który na koniec listopada wyniósł niecałe 8%.

Wszystko wskazuje na to, że przewidywany spadek na koniec roku na poziomie około 6% zostanie osiągnięty, a całkowita sprzedaż roczna zbliży się do poziomu 310 tysięcy aut.

Reklama

Z informacji dotyczących producentów należy wspomnieć o Fiacie, którego spadek sprzedaży zszedł poniżej 30%, oraz Fordzie, w przypadku którego wzrost sprzedaży zbliżył się do 59%, dystansując tym samym w tej kategorii Toyotę. Pomimo tej "straty", Toyota wciąż pozostaje producentem o najwyższym zanotowanym wzroście sprzedaży (w liczbie sztuk).

Poza Fordem i Toyotą należy również wspomnieć o Renault (5,22% wzrostu), Peugeot (23,80% wzrostu), Volkswagenie (2,34% wzrostu) oraz Citroenie (13,25% wzrostu).

W okresie od stycznia do końca listopada 2002 roku najwięcej samochodów sprzedał w Polsce Fiat: 52 tys. 221 sztuk (spadek wobec analogicznego okresu ub.r. o 29,46 proc.). Na drugim miejscu znalazła się Skoda (32 tys. 153 szt., spadek o 5,84 proc.), a na trzecim Renault (28 tys. 420 szt., wzrost o 5,22 proc.).

Kolejne miejsca zajęły: Opel (24 tys. 785 szt., spadek o 3,84 proc.), Toyota (22 tys. 363 szt., wzrost o 54,39 proc.), Peugeot (21 tys. 91 szt., wzrost o 23,80 proc.), Volkswagen (18 tys. 727 szt., wzrost o 2,34 proc.), Daewoo (17 tys. 39 szt., spadek o 54,93 proc.), Ford (14 tys. 759 szt., wzrost o 58,78 proc.) oraz Citroen (11 tys. 742 szt., wzrost o 13,25 proc.).

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje