To rozwiązuje problem z oponą czy akumulatorem

Usługi assistance są przez Polaków oceniane najlepiej spośród wszystkich usług okołoubezpieczeniowych.

Usługi assistance są przez Polaków oceniane najlepiej spośród wszystkich usług okołoubezpieczeniowych.

Ponad 90 proc. z 1,1 mln Polaków, którzy w ubiegłym roku skorzystali z usług typu assistance wysoko oceniło ich jakość. 80 proc. Polaków zadeklarowało potrzebę korzystania z usług pomocowych. Klienci najchętniej sięgają po usługi dla auta i w podróży, ale rośnie też popularność assistance domowego i zdrowotnego.

- Według naszego badania, robionego wspólnie z firmą Nielsen, w 2013 roku ponad 1,1 mln osób skorzystało z usług assistance - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Frączek, prezes zarządu Mondial Assistance. - Biorąc pod uwagę ich rodziny, to tak naprawdę około 4 mln ludzi w gospodarstwach domowych korzysta z usług firm assistance, wie o takiej możliwości i zna ich jakość.

Reklama

Z badania "Rynek usług assistance widziany oczami klientów" wynika również, że Polacy cenią sobie pomoc takich firm i wysoko ją oceniają. Potrzebę skorzystania z ich usług w ubiegłym roku wyraziło 80 proc. badanych (wobec 60 proc. w 2011 roku).

- Usługi te są oceniane najwyżej jakościowo ze wszystkich możliwych usług ubezpieczeniowych i okołoubezpieczeniowych. Ok. 95 proc. ludzi, którzy skorzystali z usług assistance, wyraża duże zadowolenie z tego faktu - przekonuje Tomasz Frączek.

Wciąż najwięcej klientów korzysta z usług komunikacyjnych, czyli adresowanych do zmotoryzowanych.

- Interweniujemy np. wtedy, gdy samochód nie może odpalić rano z powodu mrozu. I to zdecydowanie są najbardziej popularne usługi, które weszły do pewnego standardu. Większość kierowców nie wyobraża sobie, by mieć polisę OC czy AC bez pakietu assistance - tłumaczy prezes Mondial Assistance.

Standardem w Polsce zdążyły stać się usługi typu travel, czyli assistance w podróży. Stale rośnie również popularność assistance domowego - w ubiegłym roku z takiej pomocy skorzystało o 7 proc. klientów więcej niż w 2011 roku.

- Ludzie powoli, ale konsekwentnie przekonują się, że wszystko, co im się w domu przydarza, może mieć również swojego opiekuna. Tym opiekunem jest firma asystencka, która wyśle hydraulika, ślusarza, elektryka czy specjalistę od sprzętu RTV i AGD - mówi Frączek.

Nowością na rynku, która cieszy się coraz większą popularnością, jest assistance dla telefonu komórkowego.

- To ubezpieczenie smartfonu oraz pewnych usług związanych z odzyskiwaniem danych, z zabezpieczaniem telefonu, bo to są drogie usługi - mówi Tomasz Frączek. - Tym bardziej że telefon komórkowy zaczął służyć nam jako karta płatnicza i te usługi płatnościami zbliżeniowymi powoli się rozwijają.

Postrzeganie wartości poszczególnych usług assistance istotnie różni się ze względu na płeć. Z pomocy dla auta częściej korzystają mężczyźni, a z assistance domowego i zdrowotnego kobiety, chociaż i wśród mężczyzn rośnie popularność tego typu usług.

- Typowym konsumentem naszych usług jest mężczyzna w wieku lat 30-39, mieszkaniec dużego miasta powyżej 200 tys. osób, nieźle wykształcony i przyzwoicie zarabiający - wyjaśnia prezes Mondial Assistance.

W porównaniu do poprzedniego badania znacznie więcej osób skorzystało z pakietu assistance w ramach posiadanych produktów ubezpieczeniowych (odsetek wzrósł z 75 proc. do 97 proc.). Klienci ubezpieczycieli przyznali, że są lepiej informowani o dodatkowym pakiecie usług pomocowych, z których mogą skorzystać. Na brak takiej informacji narzekali za to klienci banków, mimo że dwie trzecie ankietowanych uznało, że produkt bankowy zyskuje na atrakcyjności, jeśli dołączony jest do niego assistance.

Źródło informacji

Newseria Biznes
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy