System ostrzegania przed kolizjami

Firma Delphi jest bliska zakończenia pierwszego etapu prób systemu ostrzegania przed kolizjami, opracowywanego w ramach programu badawczego w dziedzinie bezpieczeństwa drogowego. Program ten jest finansowany przez rząd USA kwotą 32 mln USD. Drugi etap rozpocznie się, według planu, jeszcze przed końcem tego roku. Próby, nazwane terenowym testem funkcjonalnym systemu unikania kolizji samochodowych, prowadzone są wspólnie przez General Motors Corp. oraz agendę rządu USA ? Państwowy Zarząd Bezpieczeństwa Ruchu na Autostradach (National Highway Traffic Safety Administration - NHTSA) i mają na celu zbadanie reakcji klientów na wprowadzenie antycypacyjnych systemów wczesnego ostrzegania przed kolizjami drogowymi.

W drugim etapie badań uczestnicy próby będą przez okres do miesiąca użytkować samochody testowe wyposażone w system ostrzegawczy jako swe samochody podstawowe. Systemy pokładowe pojazdów będą rejestrować dane dotyczące ruchu i pojazdu i śledzić, w jaki sposób kierowcy reagują na różne poziomy ostrzeżeń. Przewiduje się, że pewna liczba pojazdów będzie wyposażona w systemy ostrzegania przed kolizjami, które będą zainstalowane w taki sposób, żeby nie rzucały się w oczy i wyglądały jak element fabrycznego wyposażenia samochodu.

Reklama

Pierwszy etap rozpoczął się na początku 1999 roku i miał na celu dopracowanie techniki antycypacyjnego ostrzegania przed kolizjami oraz opracowanie prototypu ewentualnego rozwiązania produkcyjnego. Wyniki prac przeprowadzonych na tym etapie zostaną wykorzystane w etapie drugim, aby warunki przeprowadzania prób były jak najbardziej zbliżone do rzeczywistych warunków ruchu drogowego. - Ostrzeganie przed kolizjami to potencjalnie niezwykle wartościowa technologia - mówi dr Glenn Widmann, główny inżynier ISS Delphi Delco Electronics. - Program ten ma nam pomóc znaleźć odpowiedzi na wiele ważnych pytań i będzie dużym krokiem naprzód w opracowaniu rozwiązania optymalnego z punktu widzenia naszych klientów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: etap | USA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy