Eksperymentalny peugeot
PSA Peugeot Citroën i Delphi Automotive Systems współpracują nad skonstruowaniem pojazdów pokazowych, łączących technologie i techniki opracowane by promować ochronę środowiska naturalnego, bezpieczeństwo i najlepsze własności jezdne. W prezentowanym na zdjęciu samochodzie demonstracyjnym zastosowano różne systemy opracowane przez zespoły zajmujące się zaawansowaną technologią zarówno w PSA (Peugeot i Citroën) jak i w Delphi.
Samochód ten skonstruowano, by zaprezentować przyjazne dla środowiska technologie i techniki w pojeździe przeznaczonym do produkcji masowej.W peugeocie 206 zamontowano nowy silnik wysokoprężny DV4TED4, wyposażony w opracowany przez Delphi system wtryskowy Common Rail DCR1400, w którym oczyszczaniem spalin zajmuje się system opierający się na nietermicznym reaktorze plazmowym, filtrze cząstek stałych i specjalnym katalizatorze. Techniki te powstały w celu obniżenia emisji NOx oraz stałej regeneracji filtra cząstek stałych.
Auto demonstracyjne wyposażone jest też w funkcję elektronicznego rozruchu produkcji Energen, opierającą się na zintegrowanym urządzeniu pełniącym rolę zarówno rozrusznika, jak i alternatora. Jest to światowa premiera tego urządzenia w silniku dieslowskim..
A oto inne nowinki techniczne w pokazowej "dwieścieszóstce": klimatyzacja wykorzystująca elektronicznie sterowaną sprężarkę o zmiennym skoku tłoka (Compact Variable Compressor), zintegrowany system "brake-by-wire" z elektrycznymi mikrosiłownikami, elektryczny system wspomagania układu kierowniczego, czujnik jakości i poziomu oleju, zapewniający dostosowanie zmian oleju do rzeczywistego użytkowania samochodu, elementy wykonane z lekkich materiałów: moduł przedniego zawieszenia (o 29 proc. lżejszy niż przy zastosowaniu konwencjonalnych technik) oraz kompozytowe tarcze hamulcowe na bazie aluminiowej matrycy (o 58 proc. lżejsze od odlewanych tarcz metalowych.