Budują drogę już 20 lat i nie mogą skończyć...

26 września mieszkańcy Augustowa (Podlaskie) zablokują drogę krajową nr 8 w proteście przeciwko opóźnieniom przy budowie obwodnicy tego miasta - zapowiedział Andrzej Chmielewski z Obywatelskiego Komitetu Obrony Obwodnicy Augustowa.

26 września mieszkańcy Augustowa (Podlaskie) zablokują drogę krajową nr 8 w proteście przeciwko opóźnieniom przy budowie obwodnicy tego miasta - zapowiedział Andrzej Chmielewski z Obywatelskiego Komitetu Obrony Obwodnicy Augustowa.

Chmielewski zorganizował konferencję prasową, na której poinformował, że protest odbędzie się w środę o godz. 14 przy rondzie Marconiego w centrum Augustowa.

Chmielewski był organizatorem kilku protestów i blokad dróg przeciwko wstrzymaniu budowy obwodnicy, co nastąpiło w 2009 roku.

"Ludzie przyniosą transparenty, będziemy chcieli zablokować drogę krajową, będziemy chodzili po przejściu dla pieszych. W ten sposób zostaniemy bardziej zauważeni ze swoimi postulatami" - powiedział Chmielewski.

W ubiegłym tygodniu do Augustowa przyjechał wojewoda podlaski Maciej Żywno, by poinformować, że w tym roku wyda pozwolenie na budowę obwodnicy Augustowa. Powiedział wówczas dziennikarzom, że nie ma żadnych opóźnień w sprawie obwodnicy Augustowa. Dodał, że rozumie zniecierpliwienie mieszkańców, bo długo czekają na drogę, ale protesty nie są potrzebne.

Reklama

Według Chmielewskiego, będą jeszcze protesty mieszkańców, którzy nie zgadzają się na obecny przebieg obwodnicy i to opóźni całą inwestycję. Jego zdaniem przebiegu trasy nie konsultowano z mieszkańcami.

Obwodnica Augustowa ma mieć 36,3 km. Droga będzie budowana przez miejscowość Raczki, w wariancie uwzględniającym przebieg międzynarodowej trasy Via Baltica przez Łomżę. Obwodnicę tworzyć będą: jednojezdniowy odcinek drogi krajowej nr 8 (23,3 km) i dwujezdniowy fragment trasy ekspresowej S61 (13 km). Budimex ma wybudować obwodnicę w systemie "projektuj i buduj". Koszt inwestycji to 659 mln zł.

Droga ma powstać do września 2014 r. To drugi projekt obwodnicy Augustowa. Pierwszy zakładał, że obwodnica będzie przebiegała przez tereny Natura 2000 przez najcenniejszy przyrodniczo odcinek Doliny Rospudy. Po protestach ekologów budowa w tym wariancie została wstrzymana, czemu przeciwni byli mieszkańcy miasta.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy