Używany Lexus RX 400h (2006)

Komfortowy, rodzinny samochód do bezstresowego pokonywania tras: nie mylić z terenówką!
Komfortowy, rodzinny samochód do bezstresowego pokonywania tras: nie mylić z terenówką!Motor

Raport z dystansu 25 tys. km

Nigdy nie doszło do awarii, która zatrzymałaby samochód na drodze. Skrzynia i silnik sprawują się świetnie
Wykończenia imitujące aluminium nieco już zmatowiały. Pozostałe plastiki są wciąż w bardzo dobrym stanie. RX zapewnia relaksującą pozycję za kierownicą i dobrze izoluje kierowcę od otoczenia.
Wykończenia imitujące aluminium nieco już zmatowiały. Pozostałe plastiki są wciąż w bardzo dobrym stanie. RX zapewnia relaksującą pozycję za kierownicą i dobrze izoluje kierowcę od otoczenia.Motor
Akumulator 45 Ah jest zdecydowanie za mały do tego samochodu. Wymieniano go już trzykrotnie

Lexus RX 400h (2006)

Woda wcieka do bagażnika przez uszczelki klapy tylnej. To jedyna wada nadwozia.
Woda wcieka do bagażnika przez uszczelki klapy tylnej. To jedyna wada nadwozia.Motor
Po przebiegu 205 tys. km auto nie wykazuje śladów zużycia. Kolejne 100 tys. km nie będzie problemem.
Po przebiegu 205 tys. km auto nie wykazuje śladów zużycia. Kolejne 100 tys. km nie będzie problemem.Motor
"Na asfalcie samochód zachowuje się perfekcyjnie. Radzi sobie z drogami gruntowymi. W piasku zakopuje się natychmiast – odradzam zabawę w off-road!"
"Na asfalcie samochód zachowuje się perfekcyjnie. Radzi sobie z drogami gruntowymi. W piasku zakopuje się natychmiast – odradzam zabawę w off-road!"Motor
Zespół akumulatorów pod kanapą nie zmniejsza w ogóle pojemności bagażnika (440-2130 l).
Zespół akumulatorów pod kanapą nie zmniejsza w ogóle pojemności bagażnika (440-2130 l).Motor
Dwa podłużne schowki w podłodze bagażnika nie są zbyt głębokie, ale naprawdę przydatne. Pod podłogą znajduje się koło zapasowe.
Dwa podłużne schowki w podłodze bagażnika nie są zbyt głębokie, ale naprawdę przydatne. Pod podłogą znajduje się koło zapasowe.Motor
Fotele są wygodne, ale nie tak miękkie, jak w samochodach sprzedawanych w USA.
Fotele są wygodne, ale nie tak miękkie, jak w samochodach sprzedawanych w USA.Motor
Przedni podłokietnik ma głęboki schowek i dwa miejsca na napoje. Jest wykonany bardzo starannie i nadzwyczaj funkcjonalny. Duży plus.
Przedni podłokietnik ma głęboki schowek i dwa miejsca na napoje. Jest wykonany bardzo starannie i nadzwyczaj funkcjonalny. Duży plus.Motor
Odtwarzacz CD i kaset w konsoli środkowej to rozwiązanie typowe dla Lexusa. Tyle że kasety w 2006 r. nie były już popularne. Zabrakło USB.
Odtwarzacz CD i kaset w konsoli środkowej to rozwiązanie typowe dla Lexusa. Tyle że kasety w 2006 r. nie były już popularne. Zabrakło USB.Motor
Zamiast obrotomierza – wskaźnik wykorzystania mocy (w kW).
Zamiast obrotomierza – wskaźnik wykorzystania mocy (w kW).Motor
Na wyświetlaczu można sprawdzić stan podzespołów pojazdu.
Na wyświetlaczu można sprawdzić stan podzespołów pojazdu.Motor
Wykończenia imitujące aluminium nieco już zmatowiały. Pozostałe plastiki są wciąż w bardzo dobrym stanie. RX zapewnia relaksującą pozycję za kierownicą i dobrze izoluje kierowcę od otoczenia.
Wykończenia imitujące aluminium nieco już zmatowiały. Pozostałe plastiki są wciąż w bardzo dobrym stanie. RX zapewnia relaksującą pozycję za kierownicą i dobrze izoluje kierowcę od otoczenia.Motor
Komfortowy, rodzinny samochód do bezstresowego pokonywania tras: nie mylić z terenówką!
Komfortowy, rodzinny samochód do bezstresowego pokonywania tras: nie mylić z terenówką!Motor
Chłodnica oleju w skrzyni biegów została umieszczona za lewą kratką zderzaka. Jest tu mocno narażona na uderzenia kamieni spod kół.
Chłodnica oleju w skrzyni biegów została umieszczona za lewą kratką zderzaka. Jest tu mocno narażona na uderzenia kamieni spod kół.Motor
Zawieszenie przednie było już wymieniane, jednak nie należy to do drogich operacji – wahacze są rozbieralne (demontowalne sworznie).
Zawieszenie przednie było już wymieniane, jednak nie należy to do drogich operacji – wahacze są rozbieralne (demontowalne sworznie).Motor
Sonda lambda została zamocowana tak, że jej przewód łatwo urwać jadąc po złej nawierzchni. Na szczęście w opisywanym egzemplarzu jeszcze się trzyma.
Sonda lambda została zamocowana tak, że jej przewód łatwo urwać jadąc po złej nawierzchni. Na szczęście w opisywanym egzemplarzu jeszcze się trzyma.Motor
Silnik tylnej osi nie ma zbyt wiele pracy podczas standardowej jazdy po asfalcie. Na szczęście nic się w nim nie zatarło – sprawdziliśmy, działa.
Silnik tylnej osi nie ma zbyt wiele pracy podczas standardowej jazdy po asfalcie. Na szczęście nic się w nim nie zatarło – sprawdziliśmy, działa.Motor
Niewielkie ślady rdzy nie stanowią jeszcze powodu do paniki, to typowy nalot na elementach eksploatacyjnych. Słabe są wieszaki wydechu – urywają się.
Niewielkie ślady rdzy nie stanowią jeszcze powodu do paniki, to typowy nalot na elementach eksploatacyjnych. Słabe są wieszaki wydechu – urywają się.Motor

Lexus RX 400h (2006) - podsumowanie

Zobacz również:

    Lexus RX 400h
    Lexus RX 400hMotor
    Ciasno zabudowany pod maską silnik zużywa ok. 9,7 l benzyny na 100 km.
    Ciasno zabudowany pod maską silnik zużywa ok. 9,7 l benzyny na 100 km.Motor

    Dane techniczne: Lexus RX 400h (2006)

    Wersja
    RX 400h
    Silnik
    benzynowy+elektr.
    Pojemność skokowa
    3311 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    V6/24
    Moc maksymalna
    272 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    333+130 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    200 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,6 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
    8,1
    *dane fabryczne
    Oględziny podwozia Lexusa wykazały, że poza drobnymi wyjątkami, ten samochód jest wykonany nadzwyczaj solidnie. Ma zupełnie niezły poziom zabezpieczenia antykorozyjnego, co nie jest oczywiste w nowoczesnych samochodach. Delikatny nalot korozyjny np. na tylnej ramie pomocniczej nie jest jeszcze niepokojący. Szkoda tylko, że skomplikowany układ napędowy RX 400h nie jest lepiej osłonięty od spodu. Jeśli ktoś pomyli Lexusa z terenówką, szybko coś urwie.
    Oględziny podwozia Lexusa wykazały, że poza drobnymi wyjątkami, ten samochód jest wykonany nadzwyczaj solidnie. Ma zupełnie niezły poziom zabezpieczenia antykorozyjnego, co nie jest oczywiste w nowoczesnych samochodach. Delikatny nalot korozyjny np. na tylnej ramie pomocniczej nie jest jeszcze niepokojący. Szkoda tylko, że skomplikowany układ napędowy RX 400h nie jest lepiej osłonięty od spodu. Jeśli ktoś pomyli Lexusa z terenówką, szybko coś urwie.Motor
    • Bardzo wygodne fotele
    • Funkcjonalne schowki w bagażniku
    • Wybitnie niski poziom hałasu nawet podczas szybkiej jazdy
    • Brak możliwości podłączenia urządzeń USB
    • Niezamykane środkowe nawiewy
    • Łatwo rysujące się plastiki

    Lexus RX 400h - zestawienie kosztów

    Lexus RX 400h: zestawienie kosztów

    1. Opłaty
     
    Ubezpieczenie (łączna uśredniona składka roczna OC i AC) za okres 2 lat (auto kupione w 2011 r.)
    6400 zł
    2. Koszty serwisu
    Data
    Przebieg
    Opis czynności
    Koszt
    09.2011
    180 000 km
    „Duży” przegląd po 180 tys. km, zakres czynności:
    wymiana oleju w silniku, skrzyni biegów
    i tylnym mechanizmie różnicowym, wymiana
    świec zapłonowych, amortyzatorów przednich,
    przednich tarcz hamulcowych, łożysk kół
    przednich, serwis klimatyzacji.
    9450 zł
    04.2012
    186 000 km
    Wymiana przedniej szyby
    – uderzenie kamienia.
    750 zł
    07.2012
    191 000 km
    Wymiana łącznika elastycznego
    w układzie wydechowym
    150 zł
    02.2013
    196 500 km
    Wymiana tylnych drzwi – naprawa bezgotówkowa
    z OC sprawcy w wyniku stłuczki
    05.2013
    199 900 km
    Wymiana tylnych klocków i szczęk hamulcowych
    (komplet naprawczy do tarczobębna),
    regulacja hamulca ręcznego.
    775 zł
    09.2013
    205 000 km
    Wymiana czujnika samopoziomowania
    reflektorów ksenonowych (poza ASO).
    320 zł
    10.2013
    205 900 km
    „Mały” przegląd techniczny, wymiana oleju
    i filtrów, nowy akumulator rozruchowy.
    1800 zł
    Wymiana opon na zimowe/letnie x 2
    360 zł
    Suma wydatków z punktu 2.
    13 605 zł
    3. Koszty paliwa
    Na dystansie 25 tys. km (średnie spalanie: 9,7 l/100 km,
    ilość zużytego paliwa: 2425 l, cena uśredniona: 5,50 zł za litr)
    13 337 zł
    Podsumowanie kosztów
    Suma wydatków z pkt. 1, 2 i 3 (ubezpieczenie, naprawy, paliwo)
    33 342 zł
    Utrata wartości (zakup: 75 tys. zł, obecna wartość: 65 tys. zł)
    10 000 zł
    Łączny koszt na dystansie 25 tys. km
    43 342 zł
    Koszt 1 km bez utraty wartości
    1,33 zł
    Koszt 1 km z utratą wartości*
    1,73 zł
    *inne samochody: Renault Clio 1.2 – 0,66 zł, Fiat Bravo 2.0 JTDm – 0,88 zł, Toyota Land Cruiser – 1,02 zł,
    Audi A4 – 0,97 zł