Lexus RX 350 F Sport - test
SUV Lexusa zawsze kojarzył się z najwyższym komfortem. Teraz ma sportowe aspiracje. Czy taka zmiana taktyki ma sens?
Zaprezentowany 3 lata temu SUV Lexusa przeszedł niedawno lifting. Jego kluczowym elementem jest całkowicie nowy, bardziej wyrazisty przód auta, utrzymany w stylu najnowszej generacji modelu GS. Dynamiczne, sportowe linie to trend, który przyjmuje obecnie japońska marka.
SUV czyli sportowy?RX do tej pory postrzegany był jako wyjątkowo komfortowy, bogato wyposażony środek transportu. SUV-y o sportowym charakterze to domena BMW (X5, X6) czy Infiniti (FX).
O tym, że sportowe ambicje ma też Lexus świadczy obecność w gamie RX-a odmiany F Sport. Jej cechy to agresywniej stylizowany zderzak, zmienione wloty powietrza i efektowne 19-calowe felgi. Zmiany w kabinie obejmują m.in. sportową kierownicę obszytą perforowaną skórą, aluminiowe nakładki na pedały oraz czarną podsufitkę.
Niestety, za sportowym stylem nie nadąża silnik i skrzynia biegów. Pod maską RX 350 pracuje 3,5-litrowa jednostka V6 o mocy 277 KM. Nie jest to specjalnie imponujący wynik. Dla porównania, bazowe Infiniti FX37 (3.7 V6) generuje 320 KM, które pozwalają na przyspieszenie 0-100 km/h w 6,8 s.
Silnik Lexusa nie przepada za jazdą pod dużym obciążeniem. Lepiej spisuje się przy niskich obrotach, bez gwałtownego wciskania pedału gazu.To samo dotyczy skrzyni biegów. Automat o 6 przełożeniach preferuje spokojny styl jazdy. Skrzynia ma co prawda program sportowy i możliwość ręcznej zmiany biegów za pomocą łopatek przy kierownicy (tylko w wersji F Sport), ale te możliwości nie przekładają się na osiągi. Mają za to swoje odbicie w zużyciu paliwa. Częste korzystanie z wysokich obrotów w ruchu miejskim podnosi spalanie do 18 l/100 km. Spokojna jazda pozwala uzyskać wynik na poziomie 16 l/100 km. Sportowy kierunek w jakim podąża Lexus w przypadku RX-a wydaje się być mało trafiony.
Dobre brzmienieJedną z ciekawszych opcji w cenniku RX-a jest system audio Mark Levinson (dopłata 7070 zł). O oprawę muzyczną dba aż 15 głośników. Nagłośnienie RX-a jest wyraźnie lepsze niż w przypadku większości konkurencyjnych SUV-ów.
Wojtek Jurko
Silnik | benzynowy |
Pojemność skokowa | 3456 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | V6/24 |
Moc maksymalna | 277 KM/6200 |
Maks. moment obrotowy | 346 Nm/4700 |
Napęd | 4x4 |
Skrzynia biegów | aut./6-biegowa |
Pojemność bagażnika (min./maks.) | 496/1570 l |
Opony | 235/55 R19 |
Wymiar (dł./szer./wys.) | 477/189/169 cm |
Rozstaw osi | 274 cm |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,0 s |
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) | 14,4/8,5/10,7 |
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km) | 16,0/10,0 |
Cena | 323 900 zł |