Skoda Octavia 1.8 TSI Laurin & Klement - test

Wersja nazwana na cześć założycieli firmy musi wyróżniać się czymś szczególnym. A może jednak wcale nie musi?

Skoda Octavia 1.8 TSI Laurin & Klement
Skoda Octavia 1.8 TSI Laurin & KlementMotor

Kiedyś - w epoce Octavii pierwszej generacji - wersja Laurin & Klement to było coś... Skórzana, beżowa tapicerka oraz drewniane i chromowane wstawki na desce rozdzielczej nadawały prostemu i skromnemu autu znamion luksusu. W przypadku najnowszej, trzeciej generacji modelu, takiego jakościowego szoku po wejściu do wnętrza już się nie przeżyje. Świadczy to jednak bardziej o postępie, jaki dokonała cała Skoda, niż wskazuje na braki aktualnej wersji Laurin & Klement.

Po prostu już bazowe wersje auta są wykonane ze świetnych materiałów i wykończone z należytą dokładnością, skórzana tapicerka z wytłoczonymi nazwiskami założycieli firmy czy bogate wyposażenie seryjne i (zwłaszcza) opcjonalne nie robią wielkiego wrażenia. Wszystko jest na miejscu. Czy to źle?

Deska rozdzielcza najdrożej wersji nie różni się zbytnio od innych.Motor

Przeciwnie. Powstał samochód, któremu obiektywnie trudno coś zarzucić. 180-konny silnik zapewnia osiągi na miarę auta sportowego, ale pracuje bardzo miękko i cicho, co sprzyja długim podróżom. Zużycie paliwa w olbrzymim stopniu zależy od temperamentu kierowcy - przy dynamicznej jeździe z łatwością przekracza 11 l/100 km, podróżowanie w jednostajnym, umiarkowanym tempie obniża ten wynik o połowę. Zawieszenie to udany kompromis między komfortem a stabilnością jazdy. Przestronność wnętrza - na poziomie auta o klasę wyższego. Cena? 100 tys. zł za kompakt to niemało, ale rywale o zbliżonych osiągach i wyposażeniu kosztują nie mniej.

Skoda Octavia 1.8 TSI Laurin & Klement

Skoda Octavia 1.8 TSI Laurin & Klement (czytaj test)

18-calowe obręcze „Turbine” są zarezerwowane dla wersji L&K.Motor
Skoda Octavia 1.8 TSI Laurin & KlementMotor
... i na kanapie. Tapicerka z ekologicznej skóry – seryjna.Motor
Nazwiska założycieli firmy wytłoczone są na fotelach...Motor
Skoda Octavia 1.8 TSI Laurin & KlementMotor
Ciekawy gadżet – półka na telefon, która wzmacnia sygnał GSM.Motor
Deska rozdzielcza najdrożej wersji nie różni się zbytnio od innych.Motor
Skoda Octavia 1.8 TSI Laurin & KlementMotor

Skoda Octavia 1.8 TSI Laurin & Klement - podsumowanie

Auto poprawne do bólu. Dla jednych to wada, bo trąci nudą. Ale taki już jego charakter.

Skoda Octavia 1.8 TSI Laurin & Klement: plusy

  • dynamiczny i cichy silnik,
  • wysoki komfort jazdy,
  • bardzo bogate wyposażenie seryjne i opcjonalne

Skoda Octavia 1.8 TSI Laurin & Klement: minusy

  • duże zużycie paliwa przy dynamicznej jeździe,
  • topowa wersja niewiele różni się się od pozostałych odmian w gamie
 
Skoda Octavia
Silnik
benz., turbo
Pojemność skokowa
1798 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
180 KM/6200
Maks. moment obrotowy
250 Nm/1250
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
466/181/146 cm
Rozstaw osi
268 cm
Masa/ładowność
1245/585 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
568/1558 l
Poj. zbiornika paliwa
50 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
231 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,3 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,8/5,1/6,1
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
11,0/8,5/9,8
Cena
101 150 zł

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas