Nissan Juke 1.5 dCi Tekna - test

Po trzech latach produkcji Nissan Juke przeszedł właśnie face lifting. Nie wpłynął on jednak na charakter auta.

Przy takim stylu nadwozia, wprowadzenie diodowych świateł dziennych, zmiana grilla i tylnego zderzaka (oraz kilku innych, jeszcze mniej widocznych detali) zwyczajnie pozostaje niezauważona - Juke to zlepek tak wielu pomysłów, że wprowadzenie kilku zmian nie robi wielkiej różnicy. Modernizację wnętrza też można łatwo przegapić - skoncentrowano się na wprowadzeniu kilku gadżetów, np. systemu kamer do parkowania symulujących widok z góry czy układu monitorowania martwego pola w lusterkach i asystenta pasa ruchu. Z zadowoleniem trzeba przyjąć powiększenie pojemności bagażnika w wersjach z przednim napędem do 354 litrów (wcześniej było 251 l). Za 3700 zł można też teraz dokupić duży, otwierany, szklany dach, ale to z kolei odbiera sporo przestrzeni we wnętrzu - osoby o wzroście około 185 cm będą się już ocierały głową o wzmocnienia w dachu.

Reklama

Reszta pozostała po staremu, mamy więc do czynienia z samochodem awangardowym z wyglądu, ale w rzeczywistości wręcz zaskakująco normalnym. 110-konny turbodiesel wykazuje się wystarczającą dynamiką, ale w Juke'u jest dość głośny i zużywa sporo paliwa. Zawieszenie jest sztywne, co poprawia prowadzenie auta, ale odczuwalnie obniża komfort jazdy. Umiarkowane gabaryty ułatwiają jazdę w mieście. Ale to samo można powiedzieć o prawie każdym aucie podobnej wielkości.

Nissan Juke 1.5 dCi Tekna - podsumowanie

Juke to nadal zwykły samochód w niezwykłym opakowaniu. Zmiany są ledwo widoczne.

Nissan Juke 1.5 dCi Tekna: plusy

  • styl nadwozia wyróżnia auto z tłumu,
  • stosunkowo duży bagażnik,
  • niezłe zachowanie w zakrętach


Nissan Juke 1.5 dCi Tekna: minusy

  • ograniczona przestrzeń dla pasażerów,
  • wysoka cena testowanej wersji,
  • zużycie paliwa dużo wyższe od deklarowanego

Dane techniczne, osiągi: Nissan Juke 1.5 dCi Tekna

 Nissan Juke
Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1461 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/8
Moc maksymalna110 KM/4000
Maks. moment obrotowy260 Nm/1750
Skrzynia biegówman./6-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.414/177/157 cm
Rozstaw osi253 cm
Masa/ładowność1347/423 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)354/1189 l
Poj. zbiornika paliwa46 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,2 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) 4,6/3,7/4,0
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)7,6/6,2/6,9
Cena86 500 zł

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Renault Captur 1.2 TCe EDC Intens - TEST

Citroen C4 Cactus, Fiat 500L Trekking - PORÓWNANIE

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy