Hyundai i30 1.4 MPI Classic Plus - test

Z pomysłem, ale bez szaleństw – Hyundai i30 łączy ładny wygląd z wysoką funkcjonalnością.
Z pomysłem, ale bez szaleństw – Hyundai i30 łączy ładny wygląd z wysoką funkcjonalnością.Auto Moto
Hyundai i30 I (2007-2012)
Hyundai i30 I (2007-2012)Hyundai
Deska rozdzielcza wygląda ładnie i jest banalnie prosta w obsłudze, choć dbałość o detale wykończenia mogłaby być większa. Plus za dużą liczbę schowków, minus za trudny dostęp do hamulca ręcznego.
Deska rozdzielcza wygląda ładnie i jest banalnie prosta w obsłudze, choć dbałość o detale wykończenia mogłaby być większa. Plus za dużą liczbę schowków, minus za trudny dostęp do hamulca ręcznego.Auto Moto

Hyundai i30 1.4 MPI Classic Plus

Przednie fotele: duży zakres regulacji oraz słabe trzymanie boczne.
Przednie fotele: duży zakres regulacji oraz słabe trzymanie boczne.Auto Moto
Z tyłu – dużo miejsca. Świetne warunki nawet na dłuższe podróże.
Z tyłu – dużo miejsca. Świetne warunki nawet na dłuższe podróże.Auto Moto
xyz
xyzAuto Moto
Dojazdówka w tej wersji seryjna.
Dojazdówka w tej wersji seryjna.Auto Moto
...minus za trudny dostęp do hamulca ręcznego.
...minus za trudny dostęp do hamulca ręcznego.Auto Moto
Ręczna, sześciobiegowa skrzynia to standard, nawet w wersji z podstawowym silnikiem benzynowym.
Ręczna, sześciobiegowa skrzynia to standard, nawet w wersji z podstawowym silnikiem benzynowym.Auto Moto
Przycisk zmiany siły wspomagania kierownicy znalazł się... na kierownicy. W testowanej wersji to standard.
Przycisk zmiany siły wspomagania kierownicy znalazł się... na kierownicy. W testowanej wersji to standard.Auto Moto
Ręczna, sześciobiegowa skrzynia to standard, nawet w wersji z podstawowym silnikiem benzynowym.
Ręczna, sześciobiegowa skrzynia to standard, nawet w wersji z podstawowym silnikiem benzynowym.Auto Moto
Gniazdo USB jest pod ręką. Pokładowy system audio łączy się z dodatkowym nośnikiem bez problemu.
Gniazdo USB jest pod ręką. Pokładowy system audio łączy się z dodatkowym nośnikiem bez problemu.Auto Moto
Deska rozdzielcza wygląda ładnie i jest banalnie prosta w obsłudze, choć dbałość o detale wykończenia mogłaby być większa. Plus za dużą liczbę schowków...
Deska rozdzielcza wygląda ładnie i jest banalnie prosta w obsłudze, choć dbałość o detale wykończenia mogłaby być większa. Plus za dużą liczbę schowków...Auto Moto
Z pomysłem, ale bez szaleństw – Hyundai i30 łączy ładny wygląd z wysoką funkcjonalnością.
Z pomysłem, ale bez szaleństw – Hyundai i30 łączy ładny wygląd z wysoką funkcjonalnością.Auto Moto
Hyundai i30 1.4 MPI Classic Plus
Hyundai i30 1.4 MPI Classic PlusAuto Moto

Zobacz również:

    Dane techniczne: Hyundai i30 1.4 MPI Classic Plus

    Silnik
    benzynowy, rzędowy, 4-cylindrowy, wolnossący, wtrysk wielopunktowy, 4 zawory na cylinder
    średnica cyl./skok tł.
    74,0/74,99 mm
    pojemność
    1396 cm3
    stopień sprężania
    10,5:1
    moc maksymalna
    74 kW/100 KM przy 5500/min
    maksymalny
    moment obrotowy
    137 Nm przy 4200/min
    Przeniesienie napędu
    skrzynia biegów
    6-bieg.,manualna
    napęd
    przedni
    przełożenia
    biegi do przodu
    I 3,769; II 2,045; III 1,370; IV 1,036; V 0,893; VI 0,774
    b. wst./p. główne
    3,700/4,400
    Układ jezdny
    przód
    kolumny McPhersona, amortyzatory gazowe, sprężyny śrubowe, stabilizator
    tył
    belka skrętna, amortyzatory, sprężyny śrubowe, stabilizator
    układ kierowniczy
    przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem
    Układ hamulcowy/koła
    przód
    tarcze wentylowane (280 mm)
    tył
    tarcze (262 mm)
    systemy wspomagania
    elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD),
    wspomaganie nagłego hamowania (BAS),
    stabilizacja toru jazdy (ESP),
    kontrola trakcji,
    aktywne światła stop (ESS),
    asystent podjazdu (HAC)
    Opony testowe przód
    195/65 R15
    opony testowe
    tył
    195/65 R15
    marka i model
    Hankook Kinergy eco
    felgi przód
    6 x 15 cali
    felgi tył
    6 x 15 cali
    średnica zawracania
    10,6 m
    Masy
    masa własna
    1185 kg
    dopuszczalna
    masa całkowita
    1820 kg
    ładowność
    635 kg
    rozkład masy przód/tył
    b.d.
    masa przyczepy
    z hamulcem
    1200 kg
    bez hamulca
    600 kg
    obciążenie haka hol.
    b.d.
    obciążenie dachu
    b.d.
    Masa własna w normie, niespełna 1,2 tony to wynik niewychodzący ponad przeciętną w klasie kompakt. i30 wyróżnia się jednak dość wysoką ładownością, dzięki czemu można bez obaw wykorzystać obszerne wnętrze i pojemny bagażnik.
    Hyundai i30 1.4 MPI Classic Plus: wykres mocy/momentu obr.
    Hyundai i30 1.4 MPI Classic Plus: wykres mocy/momentu obr.Auto Moto
    Hyundai i30 1.4 MPI Classic Plus: prędkości na biegach
    Hyundai i30 1.4 MPI Classic Plus: prędkości na biegachAuto Moto
    Hyundai i30 1.4 MPI Classic Plus: najważniejsze wymiary
    Hyundai i30 1.4 MPI Classic Plus: najważniejsze wymiaryAuto Moto

    Hyundai i30 1.4 MPI Classic Plus: przyspieszenia

    0-100 km/h
    11,2 (13,2*) s
    0-120 km/h
    15,9 s
    0-140 km/h
    23,1 s
    60-100 km/h (IV bieg)
    11,9 s
    80-120 km/h (VI bieg)
    21,6 s
    prędkość maksymalna
    182 km/h*
    Uwagę zwraca dobry czas rozpędzania od 0 do 100 km/h, znacznie lepszy od danych fabrycznych. Jednak próby przyspieszenia na IV i V biegu nie wypadły za dobrze. Przy niskich prędkościach obrotowych silnika wyraźnie odczuwalny jest brak mocy.
    *dane fabryczne
    Pomiary nie robią rewelacyjnego wrażenia, ale subiektywnie hałas w kabinie nie przeszkadza. Najbardziej słychać szum pochodzący od toczących się kół.
    Pomiary nie robią rewelacyjnego wrażenia, ale subiektywnie hałas w kabinie nie przeszkadza. Najbardziej słychać szum pochodzący od toczących się kół.Auto Moto
    Układ hamulcowy po rozgrzaniu nie wykazuje spadku skuteczności. Stosunkowo długa droga hamowania może wynikać z niskiej temperatury podczas pomiarów.
    Układ hamulcowy po rozgrzaniu nie wykazuje spadku skuteczności. Stosunkowo długa droga hamowania może wynikać z niskiej temperatury podczas pomiarów.Auto Moto
    Jak zwykle – testowe zużycie jest wyższe od podawanego przez producenta, ale taki wynik można jeszcze zaakceptować.
    Jak zwykle – testowe zużycie jest wyższe od podawanego przez producenta, ale taki wynik można jeszcze zaakceptować.Auto Moto

    Hyundai i30 1.4 MPI Classic Plus

    rodzaj paliwa
    benzyna 95
    poj. zbiornika paliwa
    53 l
    zasięg wg spalania test.
    707 km
    emisja dwutlenku węgla
    139 g/km
    norma emisji spalin
    Euro 5

    Hyundai i30 1.4 MPI Classic Plus: ceny

    Hyundai i30 1.4 MPI Base
    51 900 zł
    Hyundai i30 1.4 MPI Classic Plus
    60 400 zł
    Bazowa cena i30 wydaje się bardzo atrakcyjna, jednak w rzeczywistości otrzyma się za nią niezwykle ubogo wyposażone auto. Testowana wersja Classic Plus jest sporo droższa, ale na pokładzie są już podstawowe dodatki. Na tle konkurencji 60 400 zł to rozsądna kwota.