Wyścigowy volkswagen

Na stoisku Giugiaro ItalDesigne na salonie samochodowym w Genewie zaprezentowano coupe ze znaczkiem Volkswagena dysponujące mocą 600 KM uzyskiwaną przy 7000 obr/min i momentem obrotowym 620 Nm przy 5800 obr/min. Kluczem do stworzenia VW W12 - jednego z najszybszych samochodów sportowych na świecie był nowoczesny 6,0-litrowy (5998 ccm), dwunastocylindrowy (po cztery zawory na cylinder) silnik zamontowany w środkowej części pojazdu. TUTAJ foto-galeria wyścigowego volkswagena.

Wyścigowy volkswagen
Wyścigowy volkswagenINTERIA.PL
INTERIA.PL

Przednie i tylne zawieszenie o konstrukcji podwójnej kości widełkowej i rozłożenie masy pojazdu w stosunku 50:50 przy stosunkowo dużym rozstawie osi (2,63 m) zapewnia stabilne prowadzenie, bezpieczną jazdę i pełne wykorzystanie osiągów auta. Pomocne są tu również systemy - stabilności ESP (Electronic Stability Program) i kontroli trakcji TCS (Traction Control System). Za hamowanie odpowiadają wentylowane tarcze firmy Brembo o średnicy 318 mm zarówno z tyłu, jak i z przodu pojazdu oraz elektronicznie aktywowany hamulec ręczny.

INTERIA.PL

Długie i płaskie nadwozie coupe z subtelnym tylnym spoilerem, który automatycznie aktywuje się przy prędkości 120 km/h, podkreśla sportowy charakter koncepcyjnego Volkswagena. Wymiary auta to 4,55 m długości, 1,92 m szerokości i 1,1 m wysokości. Wyrafinowania dodaje dwoje "skrzydlatych" drzwi oraz szklany panel na dachu, rozciągający się od przedniej szyby do końca przedziału silnika, co umożliwia zobaczenie potężnej jednostki z zewnątrz, przez dach auta.

Skóra, aluminium i włókna węglowe - to podstawowe materiały, wykorzystane w wystroju wnętrza. Tapicerka drzwi oraz obicia siedzeń zostały wykończone czarno-szarym zamszem i kolorową skórą. Wiele wstawek dekoracyjnych na desce rozdzielczej wykonano z oryginalnego czerwonego aluminium, które Volkswagen uzyskał w specjalnym procesie chemicznym. Rozmieszczenie wskaźników wykonano w tradycyjny sposób. Przed kierowcą znajdują się dwa okrągłe zegary i wyświetlacze podstawowych informacji, a na centralnej konsoli znaleźć można kolorowy ekran umożliwiający sterowanie klimatyzacją, systemem nawigacyjnym, komputerem pokładowym oraz telefonem.

Cały pojazd koncepcyjny wykonany został w bardzo staranny sposób, włączając w to nawet drobne detale i jest już bardzo bliski standardom samochodów produkcyjnych.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas