Volkswagen Passat Alltrack - pierwsza jazda
Moda na samochody kombi z powiększonym prześwitem nie przemija. W tym roku do rynkowej stawki dołączą uterenowione kombi Volkswagena.
Choć Audi już od 13 lat oferuje uterenowione kombi A6 Allroad (a od niedawna także mniejsze A4 Allroad), należący do tego samego koncernu Volkswagen dopiero teraz postanowił rozszerzyć swoją ofertę o podobny model.
Biorąc pod uwagę popularność Passata - zarówno na naszym rynku, jak i w pozostałych krajach Europy - Niemcy nie powinni mieć problemów z popytem. Tym bardziej, że samochód zachował wszystkie zalety tradycyjnego Passata Varianta (kombi), a więc bardzo przestronną kabinę, wysoką staranność wykonania, dobrą jakość materiałów wykończeniowych, a także dużą łatwość obsługi i funkcjonalność.
A w nowej wersji dochodzi jeszcze jedna cecha - zwiększony o 3 cm prześwit. Oczywiście nie czyni on z auta "terenówki", ale w połączeniu z osłonami podwozia (choć plastikowe nakładki zderzaków tego nie zdradzają, osłony elementów podwozia są porządne, metalowe) pozwala on w miarę bezstresowo zjechać z utwardzonych nawierzchni.
W dwóch najmocniejszych odmianach napęd jest seryjnie przenoszony na wszystkie koła za pośrednictwem układu Haldex czwartej generacji (można go dokupić także do słabszego diesla). Standardowo 90 proc. mocy jest w nim przekazywane na przednią oś, ale gdy trzeba nawet cała moc może trafić na tylne koła. O odpowiednią trakcję dba przy tym XDS, czyli elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, a jazdę poza asfaltem ułatwia tryb Off Road (asystent zjazdu, zmieniona czułość pedału gazu).
Volkswagen Passat Alltrack
Volkswagen Passat Alltrack - pierwsza jazda (czytaj artykuł)
Marcin Laska
Wersja | 1.8 TSI | 2.0 TSI 4MOTION | 2.0 TDI (4MOTION) | 2.0 TDI 170 4MOTION |
Silnik | benz., turbo | benz., turbo | turbodiesel | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1798 cm3 | 1984 cm3 | 1968 cm3 | 1968 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 | R4/16 | R4/16 | R4/16 |
Moc maksymalna | 160 KM/4500 | 210 KM/5300 | 140 KM/4200 | 170 KM/4200 |
Maks. moment obrotowy | 250 Nm/1500 | 280 Nm/1700 | 320 Nm/1750 | 350 Nm/1750 |
Osiagi | ||||
Prędkość maksymalna | 211 km/h | 212 km/h | 201 (198) km/h | 211 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,9 s | 7,8 s | 10,2 (10,3) s | 8,9 s |
Średnie zużycie paliwa | 7,7 l/100 km | 8,6 l/100 km | 5,2 (5,7) l/100 km | 5,9 l/100 km |