Volkswagen Passat Alltrack - pierwsza jazda

Moda na samochody kombi z powiększonym prześwitem nie przemija. W tym roku do rynkowej stawki dołączą uterenowione kombi Volkswagena.

Volkswagen Passat Alltrack
Volkswagen Passat AlltrackVolkswagen

Choć Audi już od 13 lat oferuje uterenowione kombi A6 Allroad (a od niedawna także mniejsze A4 Allroad), należący do tego samego koncernu Volkswagen dopiero teraz postanowił rozszerzyć swoją ofertę o podobny model.

Biorąc pod uwagę popularność Passata - zarówno na naszym rynku, jak i w pozostałych krajach Europy - Niemcy nie powinni mieć problemów z popytem. Tym bardziej, że samochód zachował wszystkie zalety tradycyjnego Passata Varianta (kombi), a więc bardzo przestronną kabinę, wysoką staranność wykonania, dobrą jakość materiałów wykończeniowych, a także dużą łatwość obsługi i funkcjonalność.

A w nowej wersji dochodzi jeszcze jedna cecha - zwiększony o 3 cm prześwit. Oczywiście nie czyni on z auta "terenówki", ale w połączeniu z osłonami podwozia (choć plastikowe nakładki zderzaków tego nie zdradzają, osłony elementów podwozia są porządne, metalowe) pozwala on w miarę bezstresowo zjechać z utwardzonych nawierzchni.

W dwóch najmocniejszych odmianach napęd jest seryjnie przenoszony na wszystkie koła za pośrednictwem układu Haldex czwartej generacji (można go dokupić także do słabszego diesla). Standardowo 90 proc. mocy jest w nim przekazywane na przednią oś, ale gdy trzeba nawet cała moc może trafić na tylne koła. O odpowiednią trakcję dba przy tym XDS, czyli elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, a jazdę poza asfaltem ułatwia tryb Off Road (asystent zjazdu, zmieniona czułość pedału gazu).

Volkswagen Passat Alltrack

Volkswagen Passat Alltrack - pierwsza jazda (czytaj artykuł)

Volkswagen Passat AlltrackVolkswagen
Volkswagen Passat AlltrackVolkswagen
Volkswagen Passat AlltrackVolkswagen
Volkswagen Passat AlltrackVolkswagen
Volkswagen Passat AlltrackVolkswagen
Volkswagen Passat AlltrackVolkswagen
Volkswagen Passat AlltrackVolkswagen
Volkswagen Passat AlltrackVolkswagen
Volkswagen Passat AlltrackVolkswagen
Volkswagen Passat AlltrackVolkswagen
Volkswagen Passat AlltrackVolkswagen
Volkswagen Passat AlltrackVolkswagen
Volkswagen Passat AlltrackVolkswagen
Volkswagen Passat AlltrackVolkswagen
Volkswagen Passat AlltrackVolkswagen
Volkswagen Passat AlltrackVolkswagen
Volkswagen Passat AlltrackVolkswagen
Volkswagen Passat AlltrackVolkswagen

Marcin Laska

Wersja
1.8 TSI
2.0 TSI 4MOTION
2.0 TDI (4MOTION)
2.0 TDI 170 4MOTION
Silnik
benz., turbo
benz., turbo
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1798 cm3
1984 cm3
1968 cm3
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
160 KM/4500
210 KM/5300
140 KM/4200
170 KM/4200
Maks. moment obrotowy
250 Nm/1500
280 Nm/1700
320 Nm/1750
350 Nm/1750
Osiagi
Prędkość maksymalna
211 km/h
212 km/h
201 (198) km/h
211 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,9 s
7,8 s
10,2 (10,3) s
8,9 s
Średnie zużycie paliwa
7,7 l/100 km
8,6 l/100 km
5,2 (5,7) l/100 km
5,9 l/100 km
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas