Uniwersalny fun-car

Wymagania klientów stawiane przed współczesnym samochodem bywają czasem karkołomne. Wielu z nich chce, aby pojazd był zarazem zwinny (a więc posiadał niewielkie gabaryty zewnętrzne), pakowny (co wiąże się z przestrzennym kokpitem i dużą wnęką bagażnika), wytrzymały oraz aby nadawał się na każdą okazję i nie powodował spustoszeń w portfelu w momencie zakupu. W łączeniu wszystkich tych zadań w jednym celują firmy japońskie. Ostatnio także Daihatsu, którego model oznaczony symbolem YRV ma za zadanie konkurować z takimi rywalami jak: mazda demio czy toyota yaris verso.

Uniwersalny fun-car
Uniwersalny fun-carINTERIA.PL

Na seryjnym wyposażeniu YRV znajdują się: ABS, dwie poduszki powietrzne (kierowca + pasażer), kurtyny boczne, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby (tył, przód) oraz lusterka, immobiliser, napinacze pasów bezpieczeństwa, składane oparcie tylnych siedzeń. W kokpicie auta podróżować może jednorazowo pięć dorosłych osób i wówczas wielkość bagażnika wynosi zaledwie 166 litrów. Kiedy jednak na pokładzie YRV znajdzie się nie więcej jak dwóch podróżujących przestrzeń bagażową można powiększyć aż do 1076 litrów!

Pod maską daihatsu YRV może znaleźć się jeden z dwóch silników. Obie jednostki napędowe posiadają tą samą pojemność skokową (1298 cm.sześć.), ale jedna z nich, mocniejsza (140 KM) wyposażona jest w turbodoładowanie, druga zaś o mocy 87 KM nie. Napęd w YRV przenoszony jest za pomocą pięcioprzełożeniowej skrzyni biegów na przednie koła samochodu. Daihatsu YRV hamuje za pomocą hamulców tarczowych (przód) oraz bębnowych (tył) wyposażonych seryjnie w system ABS. Zbiornik paliwa samochodu mieści jednorazowo 40 litrów benzyny, zaś waga auta wynosi 970 kg (przy ładowności 430 kg).

Zdjęcia nowego Daihatsu oraz innych samochodów wystawionych na salonie w Genewie, gdzie YRV był pokazywany znajdziecie w naszej galerii.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas