Toyota Auris FL - pierwsza jazda

Mimo że od debiutu Aurisa minęły tylko trzy lata, Toyota zdecydowała się auto poddać liftingowi. Przy okazji gamę uzupełni wersja hybrydowa.

Kierunkowskaz w bocznym lusterku to jeden z wyróżników wersji po liftingu.
Kierunkowskaz w bocznym lusterku to jeden z wyróżników wersji po liftingu.Toyota

Zmiany wyglądu upodobniły kompaktową Toyotę do innych samochodów marki - Avensisa, a przede wszystkim minivana Verso. Inne, o wiele większe są reflektory, nowa jest atrapa chłodnicy i kształty zderzaków. Zmieniono także tylne lampy.

Spłaszczona u dołu kierownica nie jest zbyt praktyczna.Toyota

Zmodernizowanego Aurisa będzie łatwiej odróżnić na ulicy także po kolorze lakieru. Pod warunkiem, że auto będzie w jednym z nowych kolorów - czerwonym lub niebieskim. Wewnątrz zmiany są subtelniejsze, ale zauważalne. Poprawiono nieco jakość tworzyw, nowa jest kierownica. Kontrowersyjną, ustawioną blisko pionu dźwignię hamulca ręcznego zastąpiono bardziej tradycyjną. Podłokietnik między fotelami jest teraz wyraźnie wyższy, ale... wciąż trudno oprzeć na nim łokieć podczas dalekiej podróży.Podwozie zostało bez zmian - we wszystkich odmianach poza 2.2 D-CAT - z tyłu jest sprawdzona belka skrętna, inżynierowie Toyoty zapowiadają zmianę na oś wielowahaczową w następnym modelu. Nieco zmieniono nastawy, uwzględniając gusta europejskich klientów. Także pod tym kątem przekonstruowano elektryczne wspomaganie układu kierowniczego - teraz potrzeba nieco większej siły, by skręcić koła. Mieliśmy okazję jeździć wersją 1.6. Silnik zapewnia niezłe osiągi, ale to, co robi największe wrażenie to... niewiarygodne wyciszenie kabiny. Silnik słychać tylko na zewnątrz, w kabinie - gdyby nie obrotomierz - nie sposób się zorientować czy silnik pracuje. Nawet przy 160 km/h. Auto właśnie trafia do sprzedaży. Bazowy model (1.33 Terra 3d) kosztuje 57 100 zł. Na odmianę hybrydową trzeba poczekać do lipca.

Toyota Auris po faceliftingu

Toyota Auris FL - pierwsza jazda (czytaj artykuł)

Toyota Auris po faceliftinguToyota
Toyota Auris po faceliftinguToyota
Toyota Auris po faceliftinguToyota
Toyota Auris po faceliftinguToyota
Toyota Auris po faceliftinguToyota
Toyota Auris po faceliftinguToyota
Toyota Auris po faceliftinguToyota

Witold Blady

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
132 KM/6400
Maks. moment obrotowy
160 Nm/4400
Osiągi (dane producenta)
 
Prędkość maksymalna
195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,0 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
8,4/5,4/6,5
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas