Subtelna elise

Przez ostatnie pięć lat Lotus Elise zdobył wiele nagród za innowacje techniczne oraz za właściwości jezdne jakie prezentował. Teraz samochód ten pojawia się w odmłodzonej wersji. W nowej elise poprawiono aerodynamikę nadwozia, zwiększono osiągi i dokonano ulepszeń w konstrukcji zawieszenia. Całość to pojazd o lepszej jakości, oferujący swojemu właścicielowi jeszcze więcej rozwiązań umilających jazdę.


Nowa elise to samochód w pełni dojrzały, który jednak nie stracił nic na swojej "lotusowości". Jest lekka, szybka, zwinna, a przede wszystkim dostarcza dużej frajdy podczas jazdy. Jej produkcja ruszyła w październiku w zupełnie nowych zakładach w Hethel, gdzie mieści się siedziba Lotusa.

Sylwetka nowego auta łatwo rzuca się w oczy. Jest to pierwszy pojazd tej marki, którego projekt powstał całkowicie w komputerze, dzięki czemu prace nad designem trwały mniej niż jeden rok. W przeciwieństwie do poprzedniczki, nowa elise prezentuje wyraziste, ostre i agresywne krawędzie. Nadwozie zawieszono jeszcze bliżej ziemi (10mm niżej), poszerzono linię tyłu oraz zwiększono liczbę zakratowanych wlotów powietrza. Stabilność przy dużych prędkościach pomaga zachować kombinacja integralnego tylnego spoilera z nisko umieszczonym dyfuzorem.

Lotus zapewnia, że do nowej elise będzie można łatwiej wejść, głównie dzięki większym drzwiom i obniżonym progom. Wnętrze auta zmieniło się pod względem rozmieszczenia sterowników urządzeń i dodania kilku nowych rozwiązań. Za dodatkową opłatą producent oferuje pakiet "Sports Touring", dzięki któremu elise pozyska komplet eleganckich dywaników oraz skórzane obicia na siedzeniach, panelach drzwi i desce rozdzielczej.

Reklama

Poprzednio wykorzystywany silnik Rover "K" o pojemności 1,8 litra został zastosowany również w nowszej wersji elise. Ta czterocylindrowa, szesnastozaworowa jednostka rozwija moc 120 KM przy 5500 obr/min i w połączeniu z 5-biegową manualną przekładnią pozwala rozpędzić elise od 0 do 100 km/h w czasie 5,8 sekundy.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama