Skoda Superb po liftingu - pierwsza jazda
Po 5 latach Skoda odświeżyła swój flagowy model. Obyło się bez zbędnych rewolucji.
Odnowiony Superb z przodu wyróżnia się innymi światłami i osłoną chłodnicy z logo marki umieszczonym na przedłużeniu maski. Tył auta stał się lżejszy, dzięki nowemu kształtowi lamp i dodatkowemu przetłoczeniu na pokrywie bagażnika.
Wewnątrz znalazły się lepsze materiały wykończeniowe oraz nowe kolory, inkrustacje i wzory kierownic. Superb nadal wyróżnia się logicznie rozplanowanymi elementami obsługi oraz ogromną przestrzenią dla pasażerów. Ba, pod względem ilości miejsca na nogi z tyłu nie ma sobie równych. Także bagażnik jest przepastny, dysponując pojemnością od 595 do 1700 l.
Paleta silników pozostała, jak sprzed liftingu. Spadło jednak ich zużycie paliwa - nawet do 19% - dzięki zastosowaniu systemów start-stop i odzyskiwania energii z hamowania w jednostce 1.4 TSI oraz we wszystkich turbodieslach.
Mimo że 1,6-litrowy, 105-konny silnik wysokoprężny, jaki znalazł się pod maską testowanego auta, wydaje się za słaby do ogromnego Superba, rzadko kiedy dostaje zadyszki, w czym zasługa 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego między 1500 a 2500 obr./min. Oczywiście, przy wyprzedzaniu czy na podjazdach trzeba zredukować bieg nawet o dwa, ale za to silnik odwdzięcza się niskim zużyciem paliwa. Na testowej trasie o długości około 100 km, głównie poza miastem, auto potrzebowało 4,8 l/100 km.
Superb po liftingu nie zmienił swojego charakteru. Oznacza to, że mocno dba o komfort pasażerów, ale niespecjalnie zachęca do dynamicznej jazdy.
Odnowiona czeska limuzyna (i kombi) dostępna jest w salonach sprzedaży od czerwca. Jej ceny startują z poziomu o 2150 zł niższego niż do tej pory.
Skoda Superb po liftingu - pierwsza jazda
Skoda Superb - pierwsza jazda (czytaj artykuł)
Wersja | 1.4 TSI | 1.8 TSI* | 2.0 TSI | 3.6 FSI V6 4X4 | 1.6 TDI | 2.0 TDI* | 2.0 TDI* |
Silnik | benz., turbo | benz., turbo | benz., turbo | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1390 cm3 | 1798 cm3 | 1984 cm3 | 3597 cm3 | 1598 cm3 | 1968 cm3 | 1968 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 | R4/16 | R4/16 | V6/24 | R4/16 | R4/16 | R4/16 |
Moc maksymalna | 125 KM/ 5000 | 160 KM/ 4500 | 200 KM/ 5100 | 260 KM/ 6000 | 105 KM/ 4400 | 140 KM/ 4200 | 170 KM/ 4200 |
Maksymalny moment obrotowy | 200 Nm/ 1500 | 250 Nm/ 1500 | 280 Nm/ 1700 | 350 Nm/ 2500 | 250 Nm/ 1500 | 320 Nm/ 1750 | 350 Nm/ 1750 |
Osiągi | |||||||
Prędkość maksymalna | 204 km/h | 222 km/h | 240 km/h | 250 km/h | 194 km/h | 212 km/h | 228 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,5 s | 8,2 s | 7,7 s | 6,4 s | 12,1 s | 10,0 s | 8,6 s |
Zużycie paliwa w l/100 km** | 7,8/4,9/5,9 | 9,4/5,2/6,8 | 10,6/6,3/7,9 | 13,0/7,0/9,3 | 5,2/4,0/4,5 | 5,6/4,0/4,6 | 5,4/4,1/4,6 |
Cena | 78 550 zł | 85 400 zł | 102 600 zł | 144 900 zł | 85 150 zł | 93 550 zł | 96 550 zł |
* dostępne także w odmianach z napędem 4x4; **miasto/trasa/cykl mieszany |
Maciej Struk