Opel Mokka - pierwsza jazda

Opel o "kawowej" nazwie to pierwszy niemiecki mały SUV.

Choć nowe auto Opla nie ma zbyt dużych rozmiarów, wygląda na większe.
Choć nowe auto Opla nie ma zbyt dużych rozmiarów, wygląda na większe.Opel

Choć nazwa nowego Opla może budzić zdziwienie lub rozbawienie, auto jest całkiem poważne. Zresztą, w Oplu mają na tego typu żarty odpowiedź - nazwa nie ma znaczenia, jeśli auto jest dobre. Sprawdźmy, czy tak jest naprawdę.Nowy mały SUV Opla jest produkowany w Korei, ale większość jego elementów jest dziełem europejskich inżynierów. W Ruesselsheim powstały silniki, napęd, zawieszenie, hamulce, ESP, a także wytłumienie nadwozia i siedzenia Mokki.Początkowo w sprzedaży znajdą się trzy odmiany: benzynowe 1.6 i 1.4 Turbo oraz turbodiesel 1.7. Ta pierwsza będzie dostępna wyłącznie z przednim napędem, dwie pozostałe także w wersji 4x4.Mokka ma 4,28 m długości i 1,66 m wysokości, ale auto wygląda na większe. Podwyższona pozycja za kierownicą ułatwia wsiadanie; zdecydowanie godne polecenia są ergonomiczne siedzenia - mają spore możliwości regulacji i są bardzo obszerne. Z przodu miejsca jest sporo, a odmiana Innovation jest świetnie wykończona, choć przecież to samochód z serii przedprodukcyjnej. Nic tu nie trzeszczy ani nie skrzypi.

Nieco podwyższona pozycja za kierownicą, czytelne okrągłe wskaźniki i – podobnie jak w innych modelach Opla – trochę przeładowana przyciskami konsola środkowa.Motor

1,4-litrowy silnik zapewnia dobre osiągi, także w wersji z napędem na cztery koła. W odróżnieniu od spokrewnionej Merivy, Mokka ma elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Działa ono bardzo precyzyjnie, nie wymaga wiele siły, nie ma problemu z wyczuciem, co dzieje się z kołami nawet gdy samochód jest wyposażony w 18-calowe ogumienie.Także do Mokki Opel oferuje wysuwany z tylnego zderzaka bagażnik na rowery. Jeszcze nie wiadomo, ile nowość będzie kosztować w naszym kraju, w Niemczech za najtańszą Mokkę (1.6) trzeba zapłacić 18 990 euro. Najdroższa wersja - 1.7 CDTI 4x4 - to wydatek 25 380 euro.

Opel Mokka

Opel Mokka - w zgodzie z trendami (czytaj artykuł)

Opel MokkaOpel
Opel MokkaOpel
Opel MokkaOpel
Opel MokkaOpel
Opel MokkaOpel
Opel MokkaOpel
Opel MokkaOpel
Opel MokkaOpel
Opel MokkaOpel
Opel MokkaOpel
Opel MokkaOpel
Opel MokkaOpel
Opel MokkaOpel
Opel MokkaOpel
Opel MokkaOpel
Opel MokkaOpel
Opel MokkaOpel
Opel MokkaOpel
Opel MokkaOpel

Witold Blady

Wersja
1.6
1.4 TURBO 4X4
1.7 CDTI
Silnik
benzynowy
benzynowy, turbo
turbodiesel
Pojemność skokowa
1598 cm3
1364 cm3
1686 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
115 KM/6000
140 KM/4900
130 KM/4000
Maks. moment obrotowy
155 Nm/4000
200 Nm/1850
300 Nm/2000
Osiagi
Prędkość maksymalna
170 km/h
186 km/h
187 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,5 s
9,9 s
9,9 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
8,6/5,3/6,5
8,3/5,1/6,3
5,8/4,1/4,7
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas