Infiniti Q50 - pierwsza jazda

Infiniti Q50 to auto, które już zapisało się w historii motoryzacji. Jest pełne nowych technologii, ale w jednym przypadku Japończycy chyba zbytnio się pospieszyli.

Infiniti Q50 z turbodieslem pod maską ma napęd na tylne koła, natomiast model hybrydowy – tylny lub 4x4.
Infiniti Q50 z turbodieslem pod maską ma napęd na tylne koła, natomiast model hybrydowy – tylny lub 4x4.Infiniti

Następca G37 stanowi przełom nie tylko w historii Infiniti. Wraz z nim ta japońska marka jako pierwsza na świecie zastosowała układ kierowniczy typu fly-by-wire. Bez mechanicznego połączenia między kierownicą a kołami, opiera się na zasadzie działania znanej do tej pory głównie z lotnictwa.

W stosunku do poprzednika użyto dużo lepszych materiałów. Uwagę zwracają dwa dotykowe ekrany na konsoli środkowej (seryjne). Ten u góry obsługuje nawigację i wyświetla obraz z kamery cofania. Ten u dołu skupia bardzo rozbudowany system multimedialny.Infiniti

W Infiniti nazywa się DAS i ma m.in. trzy niezależne moduły sterujące oraz specjalne sprzęgło, które "uruchamia" tradycyjną przekładnię mechaniczną np. w przypadku awarii. System adaptacyjnego sterowania, seryjny w modelu hybrydowym i za dopłatą 4100 zł w wersji 2.2d, oferuje wiele możliwość ustawień. Kierowca ma do wyboru nie tylko jeden z trzech trybów sprężenia zwrotnego, ale i szybkość, z jaką jego komendy przekazywane są na przednie koła.

Zalety systemu DAS można docenić głównie w mieście. Po pierwsze, na kierownicy nie pojawiają się żadne drgania nawet na bardzo zniszczonej nawierzchni. Po drugie, auto przy ostrym przyspieszaniu samo utrzymuje kierunek jazdy na wprost, pozwalając wręcz na wypuszczenie kierownicy z rąk.

Największa wada układu DAS ujawnia się przy wyższych prędkościach - daje on marne pojęcie o położeniu przednich kół. Nawet w programie "Hard", w którym... trzeba wręcz siłować się z kierownicą.

Q50 może być napędzane przez jeden z dwóch silników. Nowością jest turbodiesel ze stajni Mercedesa. Ma 170 KM, jest żwawy, ale pracuje za głośno i nie przepada za wysokimi obrotami. 7-biegowy niemiecki automat (w podstawowej odmianie dostępna jest skrzynia ręczna) reaguje zbyt wolno na kickdown i czasem się gubi.

Dużo lepsze wrażenie robi 364-konny napęd hybrydowy. Ma o wiele szybszą przekładnię automatyczną i potrafi rozpędzić Q50 do prędkości trzycyfrowej w zaledwie 5,1 s. Inżynierom Infiniti należą się wręcz brawa za gładkie współdziałanie ze sobą wszystkich "klocków" hybrydy. Tym bardziej, że silnik benzynowy przy jeździe ze stałym tempem potrafi się całkowicie wyłączyć. Minus - za drgania z napędu przy szybszym ruszaniu z miejsca.

O ile G37 miało w sobie mnóstwo sportowego ducha, o tyle Q50 kładzie większy nacisk na komfort. Zawieszenie jest sprężyste, jednak przy ostrym atakowaniu zakrętów wydaje się nieco zbyt miękkie. Choć czego, jak czego, ale dobrego wyważenia Infiniti nie można odmówić.

Nowy model może i jest przełomowy, ale wygląda na to, że Infiniti się pospieszyło. Q50 ze zwyczajnym układem kierowniczym to auto po prostu lepsze.

Infiniti Q50

Infiniti Q50 - pierwsza jazda (czytaj test)

W stosunku do poprzednika użyto dużo lepszych materiałów. Uwagę zwracają dwa dotykowe ekrany na konsoli środkowej (seryjne). Ten u góry obsługuje nawigację i wyświetla obraz z kamery cofania. Ten u dołu skupia bardzo rozbudowany system multimedialny.Infiniti
Infiniti Q50 z turbodieslem pod maską ma napęd na tylne koła, natomiast model hybrydowy – tylny lub 4x4.Infiniti
Jak na standardy klasy średniej, Q50 to duże auto. Mierzy bowiem prawie 480 cm długości i ma 285-centymetrowy rozstaw osi.Infiniti
Z tyłu miejsca jest pod dostatkiem, choć ze względu na wyprofilowanie kanapy i wydatny tunel środkowy – lepiej podróżować tu w dwie osoby.Infiniti
Q50S Hybrid wykorzystuje 3,5-litrowe, doładowane V6 o mocy 306 KM oraz 68-konny silnik elektryczny. W mieście zużywa około 10 l benzyny na 100 km.Infiniti

Od 2014 r. – nowe oznaczenia Infiniti

Pierwsza flagowa limuzyna Infiniti miała oznaczenie Q45. Japończycy wracają teraz do litery Q z liczbą. Tak, jak inne uterenowione modele, EX i FX otrzymają oznaczenie QX.

Od 2014 r. – nowe oznaczenia InfinitiMotor
Wersja
2.2d 6MT
2.2d 7AT
S Hybrid
S Hybrid AWD
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
benz., elektr.
benz., elektr.
Pojemność skokowa
2143 cm3
2143 cm3
3498 cm3
3498 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
V6/24
V6/24
Moc maksymalna
170 KM/3500
170 KM/3500
364 KM
364 KM
Maksymalny moment obrotowy
400 Nm/1600
400 Nm/1600
546 Nm
546 Nm
Osiągi
Prędkość maksymalna
231 km/h
230 km/h
250 km/h
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,7 s
8,5 s
5,1 s
5,4 s
Zużycie paliwa w l/100 km*
5,6/3,7/4,4
6,0/4,1/4,8
8,2/5,1/6,2
9,6/5,3/6,8
Cena
144 493 zł
153 680 zł
215 849 zł
226 336 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Infiniti

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas