Honda Jazz 1.5 Dynamic - minivan dynamiczny

Modernizacja miejskiego minivana Hondy przyniosła nie tylko zmiany stylistyczne, ale przede wszystkim jest odpowiedzią na oczekiwania klientów, którzy domagali się mocniejszego silnika w gamie. To, jak jeździ 130-konny Jazz sprawdzaliśmy podczas prezentacji tego modelu w okolicach Rzymu.

Honda Jazz 1.5 Dynamic
Honda Jazz 1.5 DynamicINTERIA.PL

Trudno nie zauważyć, że Jazz należy do wymierającego gatunku - minivany coraz bardziej wypierane są przez SUVy i crossovery. Model Hondy wyraźnie jednak pokazuje, że nie jest to do końca dobry trend, jako że minivany to wyjątkowo przestronne i praktyczne samochody.

Dość powiedzieć, że Jazz, mierząc niecałe 4 m długości (bez 5 mm), zapewnia wystarczającą ilość przestrzeni dla czterech pasażerów mających ponad 180 cm wzrostu. Do tego dochodzi jeszcze bagażnik o niezłej pojemności, oferujący 354 l pojemności.

Zaprezentowany (w Europie) w 2015 roku roku Jazz nadal prezentuje się nieźle, więc producent zdecydował się tylko na niewielkie zmiany, obejmujące przedni pas i tylny zderzak. To, że mamy model po modernizacji, łatwo natomiast zauważyć, kiedy zdecydujemy się na pakiet Dynamic, obejmujący nakładki na zderzaki z czerwonymi wstawkami, poszerzone progi, lakierowany na czarno dyfuzor oraz czarne alufelgi w rozmiarze 16 cali. We wnętrzu natomiast znajdziemy tapicerkę z czerwonymi przeszyciami.

Honda Jazz 1.5 DynamicINTERIA.PL

Te sportowe dodatki nie są przypadkowe, ponieważ Jazz Dynamic występuje z nowym, benzynowym silnikiem o pojemności 1,5 l oraz mocy 130 KM. Honda podkreśla, że wprowadzenie go do oferty jest efektem próśb klientów, dla których wersja 1,3 l 102 KM była nieco za słaba.

Honda Jazz 1.5 Dynamic - pierwsza jazda

.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL

Mocniejsza wersja faktycznie dodaje Jazzowi pazura i pozwala na sprint do 100 km/h w 8,7 s. Jak na japońską, wolnossącą jednostkę przystało ma ona wysokoobrotową naturę (odcięcie przy 7 tys. obr./min), ale nie trzeba wcale jej wkręcać na tak wysokie rejestry, aby uzyskać mocniejszą reakcję. Przykładowo, jadąc 80 km/h na 5. biegu, auto rozpędza się naprawdę chętnie i nie czujemy potrzeby redukowania przełożenia.

Inna sprawa, że zmiany biegów są całkiem przyjemne. Lewarek w pierwszej chwili wydaje się mieć sporo luzu, ale podczas wybierania kolejnych przełożeń okazuje się całkiem precyzyjny i nie ma tendencji do haczenia.

Honda Jaaz Dynamic i Civic diesel - prezentacja w Rzymie 

Z drugiej jednak strony, silnik 1,5 l okazuje się być całkiem głośny, co pogłębia fakt, że na wyższych biegach dość wolno wkręca się na wyższe obroty. Zaskoczył nas też fakt, że jadąc 100 km/h na 6. biegu obrotomierz wskazuje aż 3 tys, obr./min.

Zmodernizowana Honda Jazz w wersji Dynamic prezentuje się całkiem atrakcyjnie, a 130-konny silnik zapewnia naprawdę niezłe osiągi. Jeśli szukacie przestronnego auta miejskiego, a crossovery was nie przekonują, to ten japoński minivan jest naprawdę ciekawą propozycją. Również dla kierowców lubiących dynamiczną jazdę.

Honda Jazz 1.5 DynamicINTERIA.PL

MD

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas