Historia oryginalności
Od czasu wprowadzenia do sprzedaży w roku 1993, suzuki wagon R zmienił styl transportu osobowego w Japonii. Łatwość dostępu, obszerne wnętrze wraz z dużą ilością miejsca pod dachem, naturalna, wysoka pozycja foteli, a także inne cechy niemożliwe dotychczas do uzyskania w samochodzie tego rozmiaru przyczyniły się do sukcesu tego modelu.
Kiedy firma Suzuki wspólnie z Oplem (o współpracy tej piszemy poniżej) opracowywała nowy model wagon R, mający wejść na rynek międzynarodowy, postawiła sobie za cel stworzenie nowej jakości relację pomiędzy kierowcą a pojazdem mechanicznym - relację, w której prowadzenie samochodu jest przyjemnością a codzienne sprawy łatwiejsze. To innowacyjne spojrzenie pozwoliło firmie Suzuki zająć pierwsze miejsce w bardzo konkurencyjny segmencie japońskiego rynku samochodowego.
Wystarczy jedno spojrzenie na model wagon R + aby dostrzec korzyści dla kierowcy tego samochodu. Nadwozie jest kompaktowe, lecz wnętrze jest dużo większe, niż wydaje się na pierwszy rzut oka.
Jego unikalne, lecz bardzo stylowe nadwozie oznacza, iż "erka" nie tylko wyróżnia się wśród innych pojazdów, lecz jest także łatwa do prowadzenia i parkowania w mieście jak i do jazdy na dłuższych trasach. Nie jest to auto mające tylko jedno przeznaczenie i jedną myśl przewodnią, zostało skonstruowane ze świeżym spojrzeniem na problem transportu XXI wieku. To samochód wielofunkcyjny, bezproblemowy i oczywiście dający mnóstwo radości.
Przednie fotele są umieszczone tak aby z nich było dobrze widać drogę wokół nas. Tylne fotele są nieznacznie wyższe co oznacza równie dobrą widoczność dla pasażerów siedzących z tyłu.
16 zaworowy silnik o pojemności 1,3 litra ma blok i głowicę z lekkiego stopu aluminium w celu redukcji wagi pojazdu co z kolei ma wpływ na mniejsze zużycie paliwa i osiągi samochodu. Elektroniczny system wtrysku paliwa zapewnia wystarczającą moc w całym zakresie obrotów silnika.
Specjalnie dopasowane zawieszenie pozwala na optymalne trzymanie się drogi bez straty wygodnej jazdy po szosie. Opony rozmiaru 165/60R14 na 14 calowych felgach czynią auto atrakcyjne i pozwalają na wygodną jazdę po drogach o gorszej nawierzchni. W samochodzie można zamontować zarówno 5-cio biegową ręczna skrzynia biegów jak i 4-ro biegowa skrzynię automatyczną.
Wysoki dach modelu wagon R+ zapewnia więcej miejsca we wnętrzu niż większość modeli naszych konkurentów. zamiast ostrych linii - daje samochodowi aerodynamiczny, wyróżniający i stylowy wygląd. Jego kompaktowe rozmiary zostały powiększone w porównaniu z poprzednimi modelami. Zwiększono długość nadwozia o 100 mm i szerokość o 25 mm. Pojazd przyciąga uwagę dużymi reflektorami i chromowanym obwodem wlotu powietrza (wersja GL) z przodu. Dodatkowo można zamówić spojler dachowy (GL) z wbudowanym światłem stopu.
Jaka jest główna różnica pomiędzy agillą Opla a nowym modelem suzuki wagon R+?