Ford Fiesta po faceliftingu - pierwsza jazda

Wyróżniający się design, nowe silniki, świetna jakość… Niewiele brakuje do ideału miejskiego samochodu.

Operacja plastyczna Forda Fiesty udała się znakomicie.
Operacja plastyczna Forda Fiesty udała się znakomicie.Motor

Aston Martin? Nawet jeśli człowiek w ogóle nie przygląda się samochodom, tego auta nie przeoczy. Niewątpliwie operacja liftingu udała się znakomicie - bo przy jej okazji nie zepsuto niczego, co czyniło małego Forda ulubieńcem klientów: zwartej, muskularnej, a przy tym pozbawionej agresywności sylwetki i zaskakującej przestronności kabiny. Co ważne, kabina jest łatwo dostępna, bo przednie fotele odsuwają się tak daleko w przód, że na kanapę trzydrzwiowego wariantu nadwoziowego swobodnie wsiadają nawet wysocy pasażerowie.

Obsługa kokpitu wymaga treningu. Ozdobne elementy (tzw. lakier fortepianowy) są seryjne w wyposażeniu Titanium (najtańsza specyfikacja z topowym silnikiem).Motor

Lekko, ale zauważalnie poprawiono wykończenie wnętrza - i nie chodzi tylko o testowaną wersję Titanium, wyróżniającą się eleganckimi, lakierowanymi na czarno elementami ozdobnymi. Wszystkie tworzywa w kokpicie są miłe w dotyku, miękkie, sprawiają wrażenie wysokiej jakości.

Na bardzo wysokim poziomie jest teraz wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa - już od podstawowej wersji standard to 7 airbagów i ESP. Przydatnym systemem jest Easy Fuel, zapobiegający zatankowaniu niewłaściwego paliwa.

Nie zmieniła się charakterystyka jezdna Fiesty - prowadzenie daje mnóstwo frajdy, auto jest zwinne i stabilne.

No i diabelnie szybkie - przynajmniej z testowym silnikiem najnowszej generacji, 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM. Trzycylindrowa jednostka pokazała się już z najlepszej strony w większym Focusie, tu jest jeszcze żwawsza, a przy tym oszczędna. Szkoda, że w przeciwieństwie do Focusa, w Fieście łączona jest z 5-, a nie 6-stopniową skrzynią biegów.

Ford Fiesta po faceliftingu - pierwsza jazda

Ford Fiesta po faceliftingu - pierwsza jazda

Wsiadanie na kanapę jest całkiem wygodne. Zmieszczą się tam również dorośli, choć o komforcie siedzenia trudno mówić.Motor
Bagażnik ma typową dla klasy miejskiej pojemność: 295-979 l. Próg załadunkowy pozostał wysoki.Motor
Obsługa kokpitu wymaga treningu. Ozdobne elementy (tzw. lakier fortepianowy) są seryjne w wyposażeniu Titanium (najtańsza specyfikacja z topowym silnikiem).Motor
Tylną część nadwozia zmodyfikowano, ale zmiany są mniejsze niż z przodu.Motor
Operacja plastyczna Forda Fiesty udała się znakomicie.Motor
Wersja
1.25 60
1.0
1.25 82
1.4
1.0 EcoBoost 100
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy, turbo
Pojemność
skokowa
1242 cm3
999 cm3
1242 cm3
1388 cm3
999 cm3
Układ
cylindrów/zawory
R4/16
R3/16
R4/16
R4/16
R3/12
Moc
maksymalna
60 KM/6000
80 KM/5000
82 KM/5800
96 KM/5750
100 KM/6000
Maksymalny
moment obrotowy
109 Nm/3600
105 Nm/2500
114 Nm/4200
128 Nm/4200
170 Nm/1400
Osiągi
Prędkość
maksymalna
152 km/h
165 km/h
168 km/h
175 km/h
180 km/h
Przyspieszenie
0-100 km/h
16,9 s
14,9 s
13,3 s
12,2 s
11,2 s
Zużycie
paliwa w l/100 km*
6,8/4,2/5,2
5,8/3,8/4,6
6,8/4,2/5,2
7,6/4,5/5,7
5,9/3,7/4,5
Cena
43 950 zł
46 950 zł
44 650 zł
49 100 zł
57 150 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Wersja
1.6
1.0 EcoBoost 125
1.5 TDCi
1.6 TDCi
Silnik
benzynowy
benzynowy, turbo
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność
skokowa
1600 cm3
999 cm3
1495 cm3
1596 cm3
Układ
cylindrów/zawory
R4/16
R3/12
R4/16
R4/16
Moc
maksymalna
105 KM/5750
125 KM/6000
75 KM/4000
95 KM/3600
Maksymalny
moment obrotowy
150 Nm/4200
200 Nm/1400
185 Nm/1700
200 Nm/1750
Osiągi
Prędkość
maksymalna
184 km/h
196 km/h
167 km/h
181 km/h
Przyspieszenie
0-100 km/h
10,5 s
9,4 s
13,5 s
11,7 s
Zużycie
paliwa w l/100 km*
8,4/4,5/5,9
5,3/3,7/4,3
4,4/3,3/3,7
4,4/3,2/3,6
Cena
65 350 zł
63 050 zł
52 600 zł
55 950 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Tekst: KU, MP, zdjęcia: DL

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas