Ford Fiesta po faceliftingu - pierwsza jazda
Wyróżniający się design, nowe silniki, świetna jakość… Niewiele brakuje do ideału miejskiego samochodu.
Aston Martin? Nawet jeśli człowiek w ogóle nie przygląda się samochodom, tego auta nie przeoczy. Niewątpliwie operacja liftingu udała się znakomicie - bo przy jej okazji nie zepsuto niczego, co czyniło małego Forda ulubieńcem klientów: zwartej, muskularnej, a przy tym pozbawionej agresywności sylwetki i zaskakującej przestronności kabiny. Co ważne, kabina jest łatwo dostępna, bo przednie fotele odsuwają się tak daleko w przód, że na kanapę trzydrzwiowego wariantu nadwoziowego swobodnie wsiadają nawet wysocy pasażerowie.
Lekko, ale zauważalnie poprawiono wykończenie wnętrza - i nie chodzi tylko o testowaną wersję Titanium, wyróżniającą się eleganckimi, lakierowanymi na czarno elementami ozdobnymi. Wszystkie tworzywa w kokpicie są miłe w dotyku, miękkie, sprawiają wrażenie wysokiej jakości.
Na bardzo wysokim poziomie jest teraz wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa - już od podstawowej wersji standard to 7 airbagów i ESP. Przydatnym systemem jest Easy Fuel, zapobiegający zatankowaniu niewłaściwego paliwa.
Nie zmieniła się charakterystyka jezdna Fiesty - prowadzenie daje mnóstwo frajdy, auto jest zwinne i stabilne.
No i diabelnie szybkie - przynajmniej z testowym silnikiem najnowszej generacji, 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM. Trzycylindrowa jednostka pokazała się już z najlepszej strony w większym Focusie, tu jest jeszcze żwawsza, a przy tym oszczędna. Szkoda, że w przeciwieństwie do Focusa, w Fieście łączona jest z 5-, a nie 6-stopniową skrzynią biegów.
Ford Fiesta po faceliftingu - pierwsza jazda
Ford Fiesta po faceliftingu - pierwsza jazda
Wersja | 1.25 60 | 1.0 | 1.25 82 | 1.4 | 1.0 EcoBoost 100 |
Silnik | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy, turbo |
Pojemność skokowa | 1242 cm3 | 999 cm3 | 1242 cm3 | 1388 cm3 | 999 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 | R3/16 | R4/16 | R4/16 | R3/12 |
Moc maksymalna | 60 KM/6000 | 80 KM/5000 | 82 KM/5800 | 96 KM/5750 | 100 KM/6000 |
Maksymalny moment obrotowy | 109 Nm/3600 | 105 Nm/2500 | 114 Nm/4200 | 128 Nm/4200 | 170 Nm/1400 |
Osiągi | |||||
Prędkość maksymalna | 152 km/h | 165 km/h | 168 km/h | 175 km/h | 180 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 16,9 s | 14,9 s | 13,3 s | 12,2 s | 11,2 s |
Zużycie paliwa w l/100 km* | 6,8/4,2/5,2 | 5,8/3,8/4,6 | 6,8/4,2/5,2 | 7,6/4,5/5,7 | 5,9/3,7/4,5 |
Cena | 43 950 zł | 46 950 zł | 44 650 zł | 49 100 zł | 57 150 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
Wersja | 1.6 | 1.0 EcoBoost 125 | 1.5 TDCi | 1.6 TDCi |
Silnik | benzynowy | benzynowy, turbo | turbodiesel | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1600 cm3 | 999 cm3 | 1495 cm3 | 1596 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 | R3/12 | R4/16 | R4/16 |
Moc maksymalna | 105 KM/5750 | 125 KM/6000 | 75 KM/4000 | 95 KM/3600 |
Maksymalny moment obrotowy | 150 Nm/4200 | 200 Nm/1400 | 185 Nm/1700 | 200 Nm/1750 |
Osiągi | ||||
Prędkość maksymalna | 184 km/h | 196 km/h | 167 km/h | 181 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,5 s | 9,4 s | 13,5 s | 11,7 s |
Zużycie paliwa w l/100 km* | 8,4/4,5/5,9 | 5,3/3,7/4,3 | 4,4/3,3/3,7 | 4,4/3,2/3,6 |
Cena | 65 350 zł | 63 050 zł | 52 600 zł | 55 950 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
Tekst: KU, MP, zdjęcia: DL