Fiat 500L Living - pierwsza jazda
Nowy Fiat to najmniejsze 7-osobowe auto na rynku.


Fiat 500L doczekał się już uterenowionej odmiany (wersja Trekking), a teraz przyszedł czas na 7-osobowego vana - 500L Living. Mimo że nowy model jest wyjątkowo kompaktowy (435 cm długości), to i tak największa wersja Fiata 500 w historii. Living jest dłuższy od 500L o 20,5 cm, ale rozstaw osi się nie zmienił i nadal wynosi 261 cm. Dwa ostatnie, składane fotele są oferowane opcjonalnie. Niestety, pasażerowie w trzecim rzędzie nie mają za dużo przestrzeni, a dorosłej osobie jest tam w ogóle ciężko usiąść. Poza tym, bagażnik ma wówczas jedynie 168 l pojemności, co może być problematyczne nie tylko podczas dłuższej podróży.
Nową wersją 500L jeździ się łatwo i lekko. Osiągi w odmianie z najmocniejszym turbodieslem o poj. 1,6 l (105 KM) są dobre, przynajmniej z dwuosobową załogą na pokładzie. Własności jezdne i komfort również pozostają bez zarzutu, trzeba tylko pamiętać, że Living dość mocno się przechyla w łukach, a układ kierowniczy jest pozbawiony czucia. Pozostałe mechanizmy pracują dobrze.
Fiat 500L Living to porządny i dobrze wykonany samochód, który nie ma bezpośredniego konkurenta. Auta 7-osobowe cieszą się jednak coraz większym zainteresowaniem, więc 500L Living może odnieść sukces.
Fiat 500L Living
Fiat 500L Living (czytaj artykuł)











Wersja | 0.9 TWINAIR | 1.3 MULTIJET II | 1.6 MULTIJET II |
Silnik | benzynowy, turbo | turbodiesel | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 875 cm3 | 1248 cm3 | 1364 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R2/8 | R4/16 | R4/16 |
Moc maksymalna | 105 KM/5500 | 85 KM/3500 | 105 KM/3700 |
Maksymalny moment obrotowy | 145 Nm/2000 | 200 Nm/1500 | 320 Nm/1750 |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 179 km/h | 167 km/h | 180 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 13,0 s | 15,4 s | 12,2 s |
Zużycie paliwa w l/100 km* | 5,7/4,3/4,8 | 5,0/3,7/4,2 | 5,4/3,9/4,5 |
Cena | nieustalona | nieustalona | nieustalona |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
Łukasz Kifer