Cadillac CTS - wierny tradycji
Nowa, a równocześnie bardzo tradycyjna linia stylistyczna charakteryzuje najświeższą propozycję Cadillaca - model Catera CTS 2003. Amerykański sedan jest pierwszym pojazdem spod sztandaru General Motors, który z projektów powstałych w nowoczesnym centrum "Art and Science" przeistoczył się w gotowy samochód osobowy. Nowe auto to wynik prac projektowych prowadzonych wcześniej na prototypach Evog (1999) oraz Vizon (prezentowany na salonie w Detroit 2001).
Luksusowe wnętrze wyraźnie określa grupę odbiorców, do których kierowana będzie nowa propozycja Cadillaca. Przyszły właściciel CTS będzie osobą zamożną, wymagającą i ceniącą sobie wysoki komfort, przy oryginalnym designie auta. Do wykończenia wnętrza wykorzystano drogie materiały w ciepłych, stonowanych barwach. W bezpośredniej bliskości kierowcy znaleźć można wiele wstawek z drewna. Ozdabiają one kierownicę, dźwignię zmiany biegów oraz wewnętrzną stronę drzwi.
Poza charakterystycznym projektem nadwozia i wnętrza CTS oferuje doskonałe właściwości jezdne oraz osiągi, które zawsze były domeną Cadillaca. Nowy sedan będzie napędzany na tylne koła 3,2-litrowym silnikiem V6 o mocy 220 KM osiąganej przy 6000 obr/min. Jednostka może współpracować z dwiema przekładniami - pięciobiegową manualną oraz pięciostopniową automatyczną. Ta pierwsza pozwala na rozpędzenie auta od 0-100 km/h w czasie krótszym niż 7 sekund. Druga natomiast oferuje nowoczesne rozwiązanie, dzięki któremu kierowca może wybrać odpowiadający mu tryb jazdy spośród "Sport", "Winter" (Zima) i "Economy". Ta elektronicznie sterowana skrzynia biegów wykorzystywana jest również w modelach BMW - limuzynach serii 5 oraz pojeździe z segmentu SUV, BMW X5.
Cadillac Catera CTS został skonstruowany w nowych zakładach projektowych "Art and Science" w Lansing w stanie Michigan. Centrum zostało zbudowane przez General Motors głównie w celu stworzenia modelu CTS oraz innych samochodów tylnonapędowych. Cała inwestycja kosztowała 560 milionów dolarów.