Astra bez dachu
Okazuje się, że recepta na stworzenie samochodu o atrakcyjnej, sportowej sylwetce jest prosta. Zaprojektowanie pojazdu wystarczy zlecić specjalistom od takich poruczeń, a sukces będzie murowany. Tak właśnie podczas tworzenia modelu astry cabrio postąpił Opel. Niemiecki koncern samochodowy skorzystał z doświadczeń stylistów firmy Bertone. Opłaciło się. Owocem mariażu stał się bowiem bardzo atrakcyjny pod względem stylistycznym samochód. Tutaj zobaczysz jak otwiera się dach opla astry cabrio.
Zresztą sportowy szyk samochodu łatwo zauważyć także w czteroosobowym kokpicie. Dwukolorowa tapicerka oraz wystrój tablicy przyrządów przeniesiony został wprost z modelu coupe. Chromowane detale (między innymi przycisk zwalniający dźwignię hamulca ręcznego oraz klamki wewnętrzne) podkreślają elegancję wnętrza auta. Całkiem przyzwoicie prezentuje się bagażnik opla astry cabrio. 330 litrów przestrzeni w tego typu pojeździe to wynik wyśmienity, tym bardziej, że w tylnej części samochodu konstruktorzy musieli wygospodarować sporo miejsca na mieszczący składany dach pojemnik.
Oczywiście w samochodzie o sportowym zacięciu nie może zabraknąć silnika o sportowych parametrach. Pod maską astry cabrio montowane są trzy jednostki napędowe (wszystkie benzynowe), ale tylko dwie z nich mogą dostarczyć emocji. Pierwsza o pojemności skokowej 1.8 litra i maksymalnej mocy 125 KM (przyspieszenie od 0 do stu osiągane w 10,5 sekundy, szybkość maksymalna 207 km/godz) oraz druga o pojemności 2.2 litra, mocy maksymalnej 147 KM przyspieszeniu od 0 do stu osiąganym w 9,5 sekundy oraz szybkości maksymalnej 216 km/godz. Najspokojniejszą wersją silnikową astry cabrio jest motor o pojemności 1.6 litra i mocy 100 KM.
Podwozie wersji cabrio przejęte zostało, podobnie jak wystrój wnętrza, z modelu coupe. Jest to samostabilizujący się układ jezdny typu DSA (Dynamic Safety). O bezpieczeństwie nadwozia decyduje także wzmocniona konstrukcja płyty podłogowej oraz słupków. Dodatkowo cabrio posiada aktywne zagłówki, napinacze pasów bezpieczeństwa, dwie poduszki, ABS oraz system odłączający pedały. W modelach pod maską których montowane są mocniejsze wersje silnikowe producent seryjnie stosuje systemy TC i ESP.