Zabrałem Mercedesa EQB 250+ w trasę. Największym problemem okazał się wiatr

Mercedes EQB 250+ to bazowy wariant elektrycznego SUV-a, którego zakup dofinansujesz z programem "Mój elektryk".
Mercedes EQB 250+ to bazowy wariant elektrycznego SUV-a, którego zakup dofinansujesz z programem "Mój elektryk".Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Ten Mercedes nie miał wielu opcji. Takie samochody to rzadkość

Mercedes EQB 250+
Mercedes EQB 250+Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Mercedes EQB po liftingu. Skromne zmiany i irytująca półka

Mercedes EQB 250+
Mercedes EQB 250+Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Mercedes EQB 250+
Mercedes EQB 250+Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Mercedes EQB 250+
Mercedes EQB 250+Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

W tym Mercedesie EQB 250+ nie było nic ciekawego

Mercedes EQB 250+
Mercedes EQB 250+Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Mercedes EQB 250+
Mercedes EQB 250+Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
  • biały lakier
  • reflektory w technologii LED
  • elementy wykończenia wnętrza z motywem gwiazd
  • 18-calowe felgi aluminiowe (235/55 R18)
  • oświetlenie ambient
  • czarna podsufitka materiałowa
  • czarna tapicerka ze sztucznej skóry Artico/tkanina Betrix
  • podgrzewane przednie siedzenia
  • przesuwany drugi rząd siedzeń
  • wyświetlacze o przekątnej 10,25-cala
  • aktywny asystent utrzymania pasa jazdy
  • asystent limitu prędkości’
  • asystent martwego pola
  • automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne
  • elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
  • czujniki parkowania PARKTRONIC
  • kamera cofania
  • nawigacja MBUX Premium
  • radio cyfrowe
  • 5-metrowy kabel do ładowania z gniazdka domowego (Typ 2)
Mercedes EQB 250+
Mercedes EQB 250+Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Mercedes EQB 250+ zaimponował mi zasięgiem. Zabrałem go w trasę

Mercedes EQB: wersje i osiągi

Wersja
EQB 250+
EQB 300 4MATIC
EQB 350 4MATIC
Moc i moment obrotowy
190 KM i 385 Nm
288 KM i 390 Nm
292 KM i 520 Nm
Napęd
FWD, na przednią oś
AWD, na wszystkie koła
AWD, na wszystkie koła
0-100 km/h
8,9 s
8,0 s
6,2 s
Prędkość maks.
160 km/h
160 km/h
160 km/h
Poj. akumulatora
70,5 kWh (netto)
66,5 kWh (netto)
66,5 kWh (netto)
Maks. moc ładowania
100 kW (DC)
100 kW (DC)
100 kW (DC)
Zasięg (WLTP)
do 533 km
do 446 km
do 446 km
Średnie zużycie energii (WLTP)
15,3 kWh/100 km
17,3 kWh/100km
17,3 kWh/100 km
Cena
od 224 900 zł w programie "Mój elektryk"
od 254 500 zł
od 268 800 zł
Mercedes EQB 250+
Mercedes EQB 250+Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Mercedes EQB: dane techniczne

Wersja
EQB 250+
EQB 300 4MATIC
EQB 350 4MATIC
Długość
4684 mm
4684 mm
4684 mm
Szerokość
2020 mm
2020 mm
2020 mm
Wysokość
1654 mm
1689 mm
1689 mm
Rozstaw osi
2829 mm
2829 mm
2829 mm
Masa własna
2105 kg
2165 kg
2165 kg
Ładowność
435 kg
435 kg
435 kg
Podróż z Warszawy do Krakowa rozpocząłem z baterią naładowaną do 80 proc.
Podróż z Warszawy do Krakowa rozpocząłem z baterią naładowaną do 80 proc.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Mercedes EQB 250+ zaimponował mi zasięgiem. Zabrałem go w trasę

Po przejechaniu 180 kilometrów trasą S7 średnie zużycie energii wynosiło 19 kWh/100 km.
Po przejechaniu 180 kilometrów trasą S7 średnie zużycie energii wynosiło 19 kWh/100 km. Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Mercedes EQB 250+ na trasie Warszawa-Kraków

Na szczęście wizyta techników nie była związana z awarią obydwu stacji ładowania.
Na szczęście wizyta techników nie była związana z awarią obydwu stacji ładowania.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
W równe 15 minut Mercedes EQB doładował się z 30 do 60 proc.
W równe 15 minut Mercedes EQB doładował się z 30 do 60 proc.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Sesja ładowania trwała kwadrans. W tym czasie doładowałem 22 kWh energii.
Sesja ładowania trwała kwadrans. W tym czasie doładowałem 22 kWh energii.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Zużycie energii w Mercedesie EQB 250+ na trasie z Warszawy do Krakowa
Zużycie energii w Mercedesie EQB 250+ na trasie z Warszawy do KrakowaJan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Mercedes EQB 250+ na trasie Kraków - Warszawa

Przy zasięgu 50 kilometrów samochód informuje nas o rezerwie.
Przy zasięgu 50 kilometrów samochód informuje nas o rezerwie.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Mercedes EQB 250+
Mercedes EQB 250+Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Mercedes EQB 250+ nadaje się w trasę, ale wszystkiego nie przewidzisz

Mercedes EQB 250+
Mercedes EQB 250+Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Mercedes EQB 250+ ładuje się z maksymalną mocą 100 kW
Mercedes EQB 250+ ładuje się z maksymalną mocą 100 kWJan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Elektryk kontra diesel. Nie było szybciej, ani taniej

Mercedes EQB 250+
Mercedes EQB 250+Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Mercedes EQB 250+
Mercedes EQB 250+Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Mercedes EQB 250+
Mercedes EQB 250+Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Mercedes EQB 250+
Mercedes EQB 250+Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Mercedes EQB 250+
Mercedes EQB 250+Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Mitsubishi ASX po liftinguinteriaINTERIA.PL