Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–Line - test

Obecny Volkswagen Tiguan jest już blisko emerytury, ale to nie przeszkadza mu w trzymaniu wysokiego poziomu.

W skład pakietu R–Line (dopłata 10 960 zł) wchodzi 16 elementów. Od zmodernizowanych zderzaków po czarną podsufitkę.
W skład pakietu R–Line (dopłata 10 960 zł) wchodzi 16 elementów. Od zmodernizowanych zderzaków po czarną podsufitkę.Motor
Kierownica pakietu R-Line jest nie tylko efektowna, ale też doskonale wyprofilowana.Motor

Pierwszy kompaktowy SUV Volkswagena zadebiutował w 2007 roku, a cztery lata później przeprowadzono jego lifting. Przez ten czas segment bardzo się rozrósł, pojawili się mocni rywale. Na ich tle Tiguan powoli staje się "emerytem". Nic dziwnego, że w przyszłym roku pojawi się kolejna, całkowicie nowa generacja tego modelu.

Czy wobec tego warto się jeszcze zainteresować obecnym modelem? Wiele wskazuje na to, że tak. Mało który konkurent ma aż 7 wersji silnikowych (od 122 do 210 KM) i tyle wariantów wyposażenia. Tiguana łatwo dopasować do swoich potrzeb i budżetu. To też nadal jeden z lepiej wykonanych SUV-ów w swojej klasie i jeden z lepszych pod względem właściwości jezdnych.

Ten potencjał jest uwypuklony zwłaszcza w topowej, wysokoprężnej wersji 2.0 TDI o mocy 177 KM. Przyspieszenie 0-100 km/h w 8,5 sekundy to jak na SUV-a z dieslem bardzo dobry rezultat. Jeszcze większe wrażenie robi elastyczność jednostki, która osiąga 380 Nm już przy 1750 obr./min. Ta wersja jest wręcz stworzona do jazdy w trasie - manewr wyprzedzania jest bezproblemowy. Do tego zużycie paliwa na poziomie 6,5-7 l/100 km przekłada się na blisko 1000-kilometrowy zasięg.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–Line

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–Line (czytaj test)

19-calowe felgi w SUV–ie to zdecydowana pomyłka – zbyt łatwo uszkodzić oponę.Motor
Przesuwana tylna kanapa to praktyczne rozwiązanie, ale i tak jest tu ciasno.Motor
Kierownica pakietu R-Line jest nie tylko efektowna, ale też doskonale wyprofilowana.Motor
Skrzynia biegów DSG ma 7 przełożeń i tryb sportowy.Motor
Klasyka VW: 177-konny diesel, czyli świetne osiągi i rozsądne zużycie paliwa.Motor
Szutrowa droga nie zrobi na Tiguanie wrażenia, ale kierowca poczuje wszystkie nierówności.Motor
W skład pakietu R–Line (dopłata 10 960 zł) wchodzi 16 elementów. Od zmodernizowanych zderzaków po czarną podsufitkę.Motor

Wśród licznych dostępnych w ofercie wyróżnia się pakiet R-Line. Dostępny jest dla wszystkich, z wyjątkiem bazowej, wersji i zdecydowanie poprawia wygląd Tiguana. Inne zderzaki, czarny grill, tylny spoiler i dyfuzor - dodatki są na tyle dyskretne, że nie kojarzą się z tuningiem. Do tego dochodzi czarna podsufitka, sportowe fotele i kierownica - wnętrze Tiguana również nabiera charakteru. W skład pakietu wchodzi też sportowe zawieszenie i 18-calowe felgi. Można też wybrać 19-calowe koła z profilem 40, ale odradzamy takie rozwiązanie w naszych realiach drogowych. Tiguan wyraźnie traci wówczas na komforcie, a jeśli na drodze są koleiny, jazda staje się wyjątkowo nieprzyjemna.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–Line

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–Line (czytaj test)

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–LineMotor

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–Line - podsumowanie

Szutrowa droga nie zrobi na Tiguanie wrażenia, ale kierowca poczuje wszystkie nierówności.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–Line: plusy

  • efektowny wygląd pakietu R-Line,
  • świetne osiągi,
  • pewne prowadzenie,
  • wysoka jakość wykonania.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–Line: minusy

  • niewiele miejsca w tylnej części kabiny i mały bagażnik,
  • obniżony komfort jazdy,
  • wysoka cena zakupu.
 
Volkswagen Tiguan
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
177 KM/4200
Maks. moment obrotowy
380 Nm/1750
Skrzynia biegów
aut. /7-bieg.
Napęd
4x4
Dług./szer./wys.
452/181/170 cm
Rozstaw osi
260 cm
Masa/ładowność
1688/647 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
470/1510 l
Poj. zbiornika paliwa
64 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna
200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,5 s
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,9/4,4/4,9
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,8/5,1/5,9
Cena
149 750 zł

Tekst: Wojtek Jurko, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas