Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG Highline – test

Nie jest najpiękniejszym autem na rynku, do tego naprawdę sporo kosztuje, ale dla ceniących funkcjonalność Sharan to prawie ideał.

VW Sharan
VW SharanMotor

Gdyby oceniać samochody tylko pod względem przydatności dla rodziny, czołowe lokaty zajęłyby minivany. Ale nie te kompaktowe, w których z tyłu zmieszczą się tylko nieduże dzieci. Ani te największe, którymi trudno odnaleźć się w ciasnych miejskich uliczkach. Idealny kompromis oferują minivany klasy średniej - takie jak Volkswagen Sharan. Zwłaszcza z mocnym silnikiem Diesla.

Wnętrze Volkswagena Sharana jest do wyboru w trzech odsłonach – beżowej jak na zdjęciu (niezbyt praktyczna gdy wozi się dzieci), popielatej lub czarnej.Motor
Górne boczne przyciski otwierają/zamykają tylną parę drzwi. Drugi od lewej na dole – zmienia sztywność zawieszenia.Motor

Mistrz funkcjonalności

Jak przystało na sporego minivana, Sharan ma dużą kabinę. Naprawdę dużą - w pierwszych rzędach wygodnie usiądą dwumetrowcy, w trzecim nie jest tak komfortowo, ale miejsca starczy tu dla osób o wzroście 190 cm.

Dostęp do wnętrza ułatwiają duże drzwi. Przednie są szeroko otwierane, tylne odsuwane - za dopłatą może się to odbywać elektrycznie. Podobnie jak obsługa wielkiej pokrywy bagażnika.

Sama przestrzeń bagażowa jest ogromna, 5 osób bez problemu spakuje się na wakacyjny wyjazd (ale siedem - co najwyżej na weekend). Jeśli miejsca na bagaż zabraknie, są jeszcze relingi dachowe oraz opcjonalny wysuwany hak holowniczy, pozwalający ciągnąć 2-tonowe przyczepy.

W kabinie jest też mnóstwo schowków - m.in. w podłodze, suficie i pod fotelami - a każdy rząd siedzeń ma do dyspozycji własne uchwyty na napoje.

Przednie fotele są duże i wygodne. Lewy za dopłatą może oferować masaż, prawy da się złożyć, co pozwala przewieźć Sharanem ładunki o długości ok. 2,5 m.Motor
Trzy osobno regulowane fotele w 2. rzędzie mogą mieć zintegrowane foteliki dla dzieci.Motor
Opcjonalne dwa siedzenia w trzecim rzędzie w miarę wygodnie mieszczą nawet wysokie osoby.Motor

Osiągi dla bogatych

Testowany samochód napędza 184-konny diesel we współpracy z 6-stopniowym dwusprzęgłowym automatem. Dzięki temu kierowca nie musi planować każdego wyprzedzania - Sharan bardzo chętnie rozpędza się nawet z dużym obciążeniem.

Regulowane zawieszenie za 4460 zł (tryby wyraźnie różnią się sztywnością) zapewnia świetny komfort i bezpieczne prowadzenie - nieważne, czy na pokładzie jest jedna, czy 7 osób.

Z wszystkimi tymi zaletami Sharan mógłby być idealnym autem dla każdej rodziny... gdyby nie zaporowa cena. Topowy diesel z automatem występuje tylko w najbogatszej wersji Highline za 164,5 tys. zł (a cena doposażonego auta na zdjęciach to ok. 220 tys. zł).

Ale jest alternatywa - bliźniaczy Seat Alhambra, który z tym samym silnikiem, ale gorszym wyposażeniem można mieć za 149 tys. zł.

W trasie silnik zużywa zaledwie 5 l na 100 km, ale w mieście spalanie sięga 9 l/100 km.Motor
 
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG Highline
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
184 KM/3500
Maks. moment obrotowy
380 Nm/1750
Skrzynia biegów
automatyczna/6-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
485/190/175 cm
Rozstaw osi
292 cm
Masa/ładowność
1729/671 kg
Pojemność bagażnika (za 7/5/2 os.)
300/955/2297 l
Poj. zbiornika paliwa
70 l (ON)
Osiągi, zużycie paliwa
Prędkość maksymalna
213 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,9 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*
6,1/4,8/5,3
Zużycie paliwa w teście*
8,8/5,0/6,9
Cena
164 490 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

VOLKSWAGEN SHARAN 2.0 TDI 184 DSG HIGHLINE: PLUSY I MINUSY

+ przestronne i wyjątkowo funkcjonalne wnętrze+ świetne osiągi+ wysoki komfort+ elektryczna obsługa drzwi i pokrywy bagażnika+ pewne prowadzenie+ nieduże zużycia paliwa w ruchu pozamiejskim

- wysoka cena- drogie opcje- przeciętny design

VOLKSWAGEN SHARAN 2.0 TDI 184 DSG HIGHLINE: PODSUMOWANIE

VW SharanMotor

Szkoda, że takich minivanów jest coraz mniej. Sharan to niemal idealne auto dla rodzin.

Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG Highline

Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG HighlineMotor

Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 47/2016

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas