Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 BlueMotion - test

Obecne Polo to piąta generacja tego modelu.
Obecne Polo to piąta generacja tego modelu.Motor
Polo sprzed liftingu, zaprezentowane w 2009 r.
Polo sprzed liftingu, zaprezentowane w 2009 r.Volkswagen
W odnowionym Polo zegary umieszczono w tubach. Auto korzysta teraz z zestawu multimedialnego znanego z Golfa.
W odnowionym Polo zegary umieszczono w tubach. Auto korzysta teraz z zestawu multimedialnego znanego z Golfa.Motor

Zobacz również:

    Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 BlueMotion

    Jak na auto miejskie, Polo zachowuje się pewnie i przewidywalnie. Szerokie opony (215/40 R17) zapewniają mu dobrą trakcję.
    Jak na auto miejskie, Polo zachowuje się pewnie i przewidywalnie. Szerokie opony (215/40 R17) zapewniają mu dobrą trakcję.Motor
    Obecne Polo to piąta generacja tego modelu.
    Obecne Polo to piąta generacja tego modelu.Motor
    Fotele są dobrze wyprofilowane, wygodne, ale z krótkimi siedziskami. Niewielki zakres wzdłużnej regulacji.
    Fotele są dobrze wyprofilowane, wygodne, ale z krótkimi siedziskami. Niewielki zakres wzdłużnej regulacji.Motor
    Podróżowanie z tyłu wymaga poświęcenia przestrzeni przez jadących z przodu. Ciaśniej niż u konkurencji.
    Podróżowanie z tyłu wymaga poświęcenia przestrzeni przez jadących z przodu. Ciaśniej niż u konkurencji.Motor
    Dźwigienki przy kierownicy zostały przejęte wprost z Golfa. Są znakomicie wykonane.
    Dźwigienki przy kierownicy zostały przejęte wprost z Golfa. Są znakomicie wykonane.Motor
    Monochromatyczny wyświetlacz komputera pokładowego ma identyczne menu jak w najnowszym Golfie. Czytelność i obsługa – bez zarzutu.
    Monochromatyczny wyświetlacz komputera pokładowego ma identyczne menu jak w najnowszym Golfie. Czytelność i obsługa – bez zarzutu.Motor
    1.2 TSI pod względem dynamiki i ekonomii jazdy pozostawia świetne wrażenie. Średnio w teście zużył 5,5 l/100 km.
    1.2 TSI pod względem dynamiki i ekonomii jazdy pozostawia świetne wrażenie. Średnio w teście zużył 5,5 l/100 km.Motor
    Kierownica taka jak w Golfie. I tak samo, jak w nim, przeszkadza natłok przycisków.
    Kierownica taka jak w Golfie. I tak samo, jak w nim, przeszkadza natłok przycisków.Motor
    W odnowionym Polo zegary umieszczono w tubach. Auto korzysta teraz z zestawu multimedialnego znanego z Golfa.
    W odnowionym Polo zegary umieszczono w tubach. Auto korzysta teraz z zestawu multimedialnego znanego z Golfa.Motor
    Bagażnik ma podwójną podłogę. W jej górnym ustawieniu tworzy ona płaską powierzchnię z rozkładaną kanapą.
    Bagażnik ma podwójną podłogę. W jej górnym ustawieniu tworzy ona płaską powierzchnię z rozkładaną kanapą.Motor

    Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 BlueMotion - podsumowanie

    • bardzo dobre osiągi,
    • niskie zużycie paliwa,
    • precyzyjna przekładnia,
    • dobra jakość materiałów w kabinie,
    • bardzo pewne właściwości jezdne,
    • dobry ogólny komfort
    • niezbyt obszerna kabina pasażerska,
    • wysoka cena zakupu,
    • za krótkie siedziska foteli

    Dane techniczne: Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 BlueMotion

    Model
    Polo 5d
    Wersja
    1.2 TSI 110 Highline
    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1197 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    110 KM/5000
    Maks. moment obrotowy
    175 Nm/1500
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    man./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    397/168/146 cm
    Rozstaw osi
    247 cm
    Średnica zawracania
    10,6 m
    Masa/ładowność
    1060/570 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    280/952 l
    Poj. zbiornika paliwa
    45 l (Pb 95)
    Opony
    185/60 R15
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    196 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,3 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,4 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    9,0 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    18,4 s (6. bieg) →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,0 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    36,8 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    66,1 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    96 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,5
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    6,2/4,1/4,9
    Teoretyczny zasięg
    920 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    6,5/4,4/5,5
    Rzeczywisty zasięg
    820 km
    Cena wersji podstawowej**
    58 820 zł
    Cena
    64 820 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem