Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 BlueMotion - test

Obecne Polo to piąta generacja tego modelu.
Obecne Polo to piąta generacja tego modelu.Motor
Polo sprzed liftingu, zaprezentowane w 2009 r.
Polo sprzed liftingu, zaprezentowane w 2009 r.Volkswagen
W odnowionym Polo zegary umieszczono w tubach. Auto korzysta teraz z zestawu multimedialnego znanego z Golfa.
W odnowionym Polo zegary umieszczono w tubach. Auto korzysta teraz z zestawu multimedialnego znanego z Golfa.Motor

Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 BlueMotion

Jak na auto miejskie, Polo zachowuje się pewnie i przewidywalnie. Szerokie opony (215/40 R17) zapewniają mu dobrą trakcję.
Jak na auto miejskie, Polo zachowuje się pewnie i przewidywalnie. Szerokie opony (215/40 R17) zapewniają mu dobrą trakcję.Motor
Obecne Polo to piąta generacja tego modelu.
Obecne Polo to piąta generacja tego modelu.Motor
Fotele są dobrze wyprofilowane, wygodne, ale z krótkimi siedziskami. Niewielki zakres wzdłużnej regulacji.
Fotele są dobrze wyprofilowane, wygodne, ale z krótkimi siedziskami. Niewielki zakres wzdłużnej regulacji.Motor
Podróżowanie z tyłu wymaga poświęcenia przestrzeni przez jadących z przodu. Ciaśniej niż u konkurencji.
Podróżowanie z tyłu wymaga poświęcenia przestrzeni przez jadących z przodu. Ciaśniej niż u konkurencji.Motor
Dźwigienki przy kierownicy zostały przejęte wprost z Golfa. Są znakomicie wykonane.
Dźwigienki przy kierownicy zostały przejęte wprost z Golfa. Są znakomicie wykonane.Motor
Monochromatyczny wyświetlacz komputera pokładowego ma identyczne menu jak w najnowszym Golfie. Czytelność i obsługa – bez zarzutu.
Monochromatyczny wyświetlacz komputera pokładowego ma identyczne menu jak w najnowszym Golfie. Czytelność i obsługa – bez zarzutu.Motor
1.2 TSI pod względem dynamiki i ekonomii jazdy pozostawia świetne wrażenie. Średnio w teście zużył 5,5 l/100 km.
1.2 TSI pod względem dynamiki i ekonomii jazdy pozostawia świetne wrażenie. Średnio w teście zużył 5,5 l/100 km.Motor
Kierownica taka jak w Golfie. I tak samo, jak w nim, przeszkadza natłok przycisków.
Kierownica taka jak w Golfie. I tak samo, jak w nim, przeszkadza natłok przycisków.Motor
W odnowionym Polo zegary umieszczono w tubach. Auto korzysta teraz z zestawu multimedialnego znanego z Golfa.
W odnowionym Polo zegary umieszczono w tubach. Auto korzysta teraz z zestawu multimedialnego znanego z Golfa.Motor
Bagażnik ma podwójną podłogę. W jej górnym ustawieniu tworzy ona płaską powierzchnię z rozkładaną kanapą.
Bagażnik ma podwójną podłogę. W jej górnym ustawieniu tworzy ona płaską powierzchnię z rozkładaną kanapą.Motor

Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 BlueMotion - podsumowanie

  • bardzo dobre osiągi,
  • niskie zużycie paliwa,
  • precyzyjna przekładnia,
  • dobra jakość materiałów w kabinie,
  • bardzo pewne właściwości jezdne,
  • dobry ogólny komfort
  • niezbyt obszerna kabina pasażerska,
  • wysoka cena zakupu,
  • za krótkie siedziska foteli

Dane techniczne: Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 BlueMotion

Model
Polo 5d
Wersja
1.2 TSI 110 Highline
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1197 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
110 KM/5000
Maks. moment obrotowy
175 Nm/1500
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
397/168/146 cm
Rozstaw osi
247 cm
Średnica zawracania
10,6 m
Masa/ładowność
1060/570 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
280/952 l
Poj. zbiornika paliwa
45 l (Pb 95)
Opony
185/60 R15
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
196 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,3 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,4 s
Elastyczność 60-100 km/h
9,0 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
18,4 s (6. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,1 dB →
Rzeczywista prędkość*
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,5
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,2/4,1/4,9
Teoretyczny zasięg
920 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,5/4,4/5,5
Rzeczywisty zasięg
820 km
Cena wersji podstawowej**
58 820 zł
Cena
64 820 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem